همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان تهران با حضور چشمگیر زائران برگزار شد

۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۱۷:۴۵:۴۴

همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان تهران عصر امروز با حضور چشمگیر بیش از ۸۰۰ نفر از زائرین دانشگاهی برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان تهران عصر امروز 15 بهمن ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین رستمی؛رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا فقیهی؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان،معاونین و زائرین اصلی و ذخیره بیستمین دوره عتبات دانشگاهیان در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.سپس کلیپی از عتبات دانشگاهیان پخش شد که فضای معنوی خاصی به مراسم داد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی؛رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، در این همایش در خصوص اسلامی شدن دانشگاه ها و اثرات زیارت عتبات عالیات به ایراد سخن پرداخت.شرح کامل این سخنرانی را در خبرهای بعدی سایت لبیک بخوانید.

در ادامه حجت الاسلام والمسین فقیهی؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان ویژگی های زیارت حضرت علی(ع) گفت: امیرالمومنین(ع) را باید شناخت.امیرالمومنین فقط مال شیعه نیست برای جهان بشریت است .احمد بن حنبل رئیس فرقه ای از اهل سنت می گوید فضایلی که برای حضرت علی(ع) ذکر شده برای کسی بیان نشده است.ابن ابی الحدید هم می گوید من هزار بار یکی از خطبه های نهج البلاغه را خواندم و هر بار مطلب جدیدی آموختم.سعی کنید قبل از رفتن راجع به حضرت امیر(ع) مطالعه بیشتری کنید.

فقیهی در خصوص فضایل زیارت سیدالشهدا(ع) نیز گفت:تمام انبیا زیارت امام حسین (ع) آمده اند و از خدا اذن می گیرند زیارت می کنند و بر می گردند .توبه حضرت آدم(ع) با گریه بر امام حسین(ع)قبول شد.خداوند شفا را در تربت امام حسین(ع) و اجابت دعا را تحت قبه او قرار داده است، مدت زمان زیارت از عمر انسان محسوب نمی شود و اینها فقط راجع به زیارت سیدالشهداست.

وی درخصوص چگونه بهره بردن از این سفر گفت:با افزایش شناخت و معرفت و با مطالعه بسته فرهنگی قبل از سفر نسبت به پالایش خودمان اقدام کنیم و گناهانمان را به خدا بگوئیم و حلالیت بطلبیم .

در ادامه، محمد زارع؛معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به توضیح مسائل اجرایی پیرامون اعزام پرداخت و گفت:بحث مهم در اعزام پسران دانشجو، خروج از کشور است و دانشجویانی که معافیت تحصیلی دارند باید مدارک و فرم های دفترچه راهنما را تحویل دهند و ما خودمان مجوز را از طریق ستاد برای آنها دریافت می کنیم.

وی افزود:هزینه های سفر نسبت به دوره های گذشته تغییر داشته است اما بر اساس ارز نیمایی محاسبه می شود. پرداخت هزینه به حساب سازمان حج و زیارت واریز می شود و مطمئن باشید هزینه های اضافی دریافت نمی شود.

زارع در خصوص اعطای وام به زائرین نیز گفت:زائرین دانشگاهی می توانند وام سه میلیون تومانی بانک ملت را برای زیارت عتبات دریافت کنند.علاوه بر آن می توانند متقاضی دریافت وام عتبات از صندوق رفاه در دانشگاه ها باشند که به دانشجویان متاهل یک و نیم میلیون و به مجردین یک میلیون وام پرداخت می شود .

در ادامه،بیژن لطفی؛مدیر روابط عمومی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن معرفی برنامه های فرهنگی ستاد،در خصوص مسابقه چراغ راه هدایت،اپلیکیشن لبیک و برنامه های متنوع حین سفر توضیحاتی را برای زائرین بیان نمود.

از دیگر برنامه های این همایش، مداحی بود که حال و هوای معنوی خاصی به مراسم داد.در پایان جلسه نیز بین حاضرین در جلسه قرعه کشی شد و به چند تن از زائرین هم از سوی ستاد کارت هدیه تعلق گرفت.


ارسال نظر

نظرات کاربران :

  محمدمهدی امیرخانلو :

سلام میخواستم زمان ثبت نام و برگزاری دوره های سفر زیارتی مشهد مقدس رو بپرسم. من متاهل هستم آیا برای متاهلین دانشجو هم امکان ثبت نام هست؟ با تشکر

  لبیک : سلام به محض قطعی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.مرحله اول به صورت محدود برگزار می شود