رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در جمع زائرین دانشگاهی خراسان رضوی:
زیارت عتبات عالیات همت و قسمت نیست؛فقط دعوت است

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ۱۴:۰۴:۱۵

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در جمع زائرین دانشگاهی خراسان رضوی گفت: بدانید که زیارت عتبات عالیات،نه قسمت است و نه همت، بلکه دعوت امام حسین(ع) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،همایش توجیهی_ آموزشی قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان خراسان رضوی،روز جمعه 28دی ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور، جواد شاد؛ مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی،معاونین ستاد،مسئولین استانی و زائرین دانشگاهی در تالار دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار گردید.

در ابتدا وحید کاشفی؛مدیر اجرایی شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان خراسان رضوی ضمن خوشامد گویی به حاضرین در جلسه و دانشگاهیان، هدف از برگزاری این جلسه را آمادگی معنوی پیش از سفر،بیان مسائل اجرایی و پاسخ به پرسش های زائرین بر شمرد و از زحمات سازمان حج و زیارت و مسئولین استانی در برگزاری عتبات دانشگاهیان قدردانی نمود.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا فقیهی؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در جمع زائرین دانشگاهی استان خراسان رضوی با بیان دو سوال که"کجا می رویم و چه کنیم" گفت:روایاتی از معصومین (علیهم السلام) داریم که کسی که زائر امام حسین(ع) شود، ثواب هزار حج مقبول با رسول ا...(ص) را برده است؛ اما یک شرط دارد و آن هم این است که باید عارف به حق او باشد و در این صورت خداوند گناهان گذشته و آینده اش را می بخشد.

وی با اشاره به فضایل زیارت حضرت علی(ع) افزود:در زیارت نامه حضرت علی (ع)آمده است« اللهم لبابک وقفت» یعنی خدایا من در خانه تو ایستاده ام و این در حالیست که در اذن دخول امامان دیگر می گوییم «خدایا من در مقابل دربی از خانه های پیغمبر ایستاده ام.»همان جملاتی که در دعاهای مسجدالحرام می خوانیم برای ورود به حرم حضرت علی (ع) نیز می خوانیم. اذن دخول حرم حضرت امیر(ع) با همه ائمه فرق می کند که باید به این نکته توجه خاص کرد. زیارت امیرالمومنین(ع) زیارت خود پیغمبر(ص) است و زائر علی(ع)، گویا پیامبر(ص) را زیارت نموده است.

فقیهی گفت: بدانید که زیارت عتبات عالیات،نه قسمت است و نه همت، بلکه دعوت است.امام حسین(ع) شما را دعوت کرده است، یا خودتان دعا کرده اید، یا کار نیکی انجام داده اید و یا دعای خیر پدر و مادرتان بوده است .

وی در خصوص ویژگی های زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) گفت:همه ائمه نور واحد هستند، اما زیارت امام حسین(ع) ویژگی های مختص خودش را دارد. خداوند شفا را در تربت امام حسین(ع) قرار داده است .تربت او آرامش می آورد و"امان من الخوف" است.سجده بر تربت امام حسین(ع) حجاب های هفت گانه را بر می دارد.

در ادامه،جواد شاد؛رئیس حج و زیارت استان خراسان رضوی در خصوص اهمیت زیارت دانشگاهیان و مسائل اجرایی و اعزام زائرین به ایراد سخن پرداخت.

بیژن لطفی؛مدیر روابط عمومی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نیز توضیحاتی در خصوص فعالیت های فرهنگی ستاد،اجرای مسابقات و برنامه های متنوع قبل،حین و پس از سفر عتبات دانشگاهیان ارائه نمود.

مداحی ،پاسخ به پرسش های زائرین ،پخش نماهنگ عتبات دانشگاهیان و معرفی مسئولان کاروان ها از دیگر برنامه های همایش بود.

در انتهای مراسم نیز در فضایی معنوی و با ذکر صلوات خاصه حضرت امام رضا(ع)، پرچم بارگاه منور رضوی در همایش قرار گرفت تا عملیات اجرایی اعزام زائرین عتبات عالیات « از حرم تا حرم » از جوار مضجع منور رضوی به صورت رسمی آغاز گردد.

ارسال نظر