طنین انداز شدن نوای دعای کمیل در حرم مطهر عباسی در شب های جمعه

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۱۱:۲۷:۵۴

دعای کمیل هر شب جمعه در مکان های سه گانه حرم مطهر حضرت امام حسین (علیه السلام)، بین الحرمین و حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) قرائت می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از الکفیل،طبق سنت حسنه هر شب جمعه، مؤمنان از داخل و خارج کربلای معلی به حرم حضرت سيد الشهداء و برادر گرامیشان حضرت ابوالفضل العباس (عليهما السلام) مشرف می شوند تا اعمال سفارش شده در این شب پر فیض و برکت از جمله زیارت حضرت امام حسین و حضرت ابوالفضل العباس (علیهما السّلام) و دعای کمیل را که دارای پاداشی دو چندان است به جای آورند.

اعمالی که در صحن و سرای مطهر حضرت عباس (علیه السلام) برگزار می شود ادای نماز جماعت مغرب و عشا و سپس قرائت دعای پر فیض کمیل است که حضرت امیر المومنین (عليه السلام) به كميل بن زياد یکی از اصحاب خود آموخت.

دعای کمیل هر شب جمعه در مکان های سه گانه حرم مطهر حضرت امام حسین (علیه السلام)، بین الحرمین و حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) قرائت می شود. نظر به شمار انبوه زائران برای قرائت دسته جمعی این دعای پر برکت، پرسنل بخش نگهداری حرم آستان قدس عباسی فضایی از صحن شریف و نیز منبری را برای انجام این مراسم اختصاص داده اند به طوری که با حرکت زائران دیگر و اعمال آنها تداخلی نداشته باشد.

ارسال نظر