احداث بزرگترین زیرگذر بین حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) و حرم مطهر حضرت عباس(ع)

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۱۰:۰۲:۴۵

بخش پروژه های مهندسی در آستان مطهر حسینی از طرحی برای ساخت بزرگترین زیرگذر خدمت رسانی بین آستان حسینی و عباسی خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از آستان مقدس حسینی،بخش پروژه های مهندسی در آستان مطهر حسینی از طرحی برای ساخت بزرگترین زیرگذر خدمت رسانی بین آستان حسینی و عباسی خبر داد.

مهندس حسین رضا مهدی، رئیس این بخش در مصاحبه با سایت رسمی آستان مطهر حسینی گفت: این پروژه یكی از مهمترین پروژه هایی به حساب می آید که در سالهای آینده اجرا می‌ شود، زیرا با اتصال دو آستان مطهر حسینی و عباسی روند آمد و شد بین دو آستان را در زیر زمین تسهیل می نماید.

وی افزود: ورودی تونل از خیابان الروضتین، واقع در غرب صحن شریف حسینی و خروجی آن از سمت جنوبی صحن از باب القبله می باشد. ورودی دیگر از باب قبله حضرت عباس (ع) می باشد و خروجی آن از خیابان میثم تمار است.

همچنین با در نظر گرفتن یک ورودی به زیرگذر از منطقه باب طویریج و یک خروجی برای خروج از باب بغداد و سپس بازگشت به آستان حسینی از طریق زیرگذر خیابان احمد الوائلی ایجاد می شود.

مهندس حسین رضا مهدی تصریح كرد: این پروژه با افزودن مساحت زیاد به مسیر عبور و مرور رفت و آمد بین دو آستان را به ویژه طی ایام زیارت میلیونی تسهیل می ‌بخشد.

اقدامات توسعه حرم مطهر در منطقه اطراف صحن مطهر حسینی در مساحتی حدود پنجاه و دو هزار متر مربع انجام خواهد پذیرفت و این نخستین بخش از طرح استراتژیكی است که مساحت آن به بیش از پانصد هزار متر مربع می رسد.

ارسال نظر