اتمام نصب پارتیشن های جدید در حرم حضرت عباس(ع) با طراحی برگرفته از ضریح مطهر

۱۳۹۷/۱۰/۱۵ ۰۹:۰۱:۵۹

پرسنل بخش فنی- مهندسی آستان مقدس عباسی اقدامات مربوط به تعبیه پارتیشن های مستحكم جدید را با چارچوبهای فلزی با ضخامت بالا برای نظم دهی حرکت زائران، در مدت زمان كوتاهی به پایان رساندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از الکفیل،پرسنل بخش فنی- مهندسی آستان مقدس عباسی اقدامات مربوط به تعبیه پارتیشن های مستحكم جدید را با چارچوبهای فلزی با ضخامت بالا برای نظم دهی حرکت زائران، در مدت زمان كوتاهی به پایان رساندند.

در همین راستا عباس موسی، رئیس بخش تعمیرات مهندسی آستان مقدس عباسی، درباره مهمترین ویژگی های این پارتیشن ها به شبکه جهانی الکفیل گفت: این پارتیشنها دارای نقشها و حکاکیهای الهام گرفته از طراحی های ضریح شریف است تا نوعی همخوانی در اجزای حرم ایجاد شود. طراحی آنها توسط مسئولان این بخش و بدون یاری جستن از هیچ طرف خارجی صورت گرفته است تا جایگزین پارتیشن های موقت گردد.

عباس موسی گفت: پارتیشن های مذکور با ارتفاع دو متر در دو جهت تعبیه شدند. این پارتیشن ها در سمت بالای مضجع شریف و به طول چهارده متر و در سمت پایین مضجع به طول سیزده متر نصب گردیدند.

وی توضیح داد: هر بخش از این سازه متشکل از قطعاتی است كه به واسطه ستون هایی از جنس فولاد با فواصل مشخص در زمین كارگذاشته شده اند و قطعاتی از شیشه های ایمن متشكل از سه لایه كه ضخامت لایه اول هشت میلی متر است در وسط این ستون های فولادی نصب شده است.

عباس موسی در ادامه گفت: بر روی هر یک از شیشه ها تصویری مشابه پنجره مشبک ضریح طراحی و بر روی هر ستون دوازده مرتبه عبارت «یا عباس» نوشته شده است.

این اقدامات در راستای سلسله فعالیتها و پروژه هایی است که در حرم مطهر حضرت عباس (علیه السّلام) به انجام می رسد و آخرین پروژه اجرا شده سنگفرش نمودن حرم مطهر با مرمر بوده است. در این پروژه ها و فعالیتها به انسجام هنری و اصول و موازین معماری میان قسمت های مختلف حرم توجه می شود.

ارسال نظر