اردوی فرهنگی و زیارتی پس از سفر عتبات دانشجویان اصفهان در شهر مقدس قم برگزار شد

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ ۱۱:۳۵:۱۸

همزمان با ایام شهادت امام حسن عسکری(ع)و آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، اردوی فرهنگی پس از سفر دانشجویان زائر عتبات از استان اصفهان در شهر مقدس قم برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، همزمان با ایام شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، اردوی فرهنگی پس از سفر دانشجویان زائر عتبات از استان اصفهان در شهر مقدس قم برگزار گردید.

در این اردو دو کاروان از کاروانهای اعزامی عتبات دانشگاهیان از استان اصفهان در قم حضور به هم رساندند .این کاروانها به مدیریت آقایان روزبه و خدمتکن، در ابتدای حضور در قم به زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) رفتند.

از برنامه های ستاد عمره و عتبات برای دانشگاهیان، قم شناسی است که به معرفی تاریخچه شهر قم؛ اماکن زیارتی و تاریخی و اشخاص مدفون در قم می پردازد. در این شهر اشخاص که گاهاً فرزندان بلافصل امام معصوم، نمایندگان خاص امام و یا عالمان علم هستند. از دیگر برنامه های زائران عتبات زیارت گلزار شهداست همانان که به پیروی از سرور و سالار شهیدان، خون و جان شیرینشان را تقدیم به پیشگاه ملت شهید پرور ایران اسلامی کردند. شرکت در نماز جماعت حضرت آیت الله جوادی آملی از دیگر برنامه های دانشجویان بود که در ظهر روز پنجشنبه این فریضه ادا گردید.

شرکت در دعای معنوی و عرفانی کمیل برنامه دیگر زائران در حرم مطهر دخت موسی بن جعفر (ع) بود. در صبح روز جمعه همنوا با دیگر عاشقان امام غائب مان، زائران دانشگاهی عتبات در مسجد مقدس جمکران حضور به هم رساندند و ناله ها و ندبه ها سر دادند که این حضور مقارن با شهادت امام حسن عسکری (ع) بود.

در انتهای این اردوی فرهنگی در ظهر روز جمعه هدایایی به رسم یاد بود به زائران کربلای معلی اهدا گردید.


ارسال نظر