جشن بزرگ «بیعت با امام» در مسجد مقدس جمکران برگزار شد

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۱۰:۳۵:۳۹

جشن بزرگ سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه) با حضور خیل عاشقان و منتظران حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه) در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از مسجد مقدس جمکران، جشن بزرگ سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه) در شب نهم ربیع‌الاول با حضور خیل عاشقان و منتظران حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه) در شبستان امام علی (علیه‌السلام) مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم تنی چند از شاعران آیینی کشور به شعرخوانی در وصف منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه) پرداختند.

در ادامه،حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی در سخنانی با اشاره به اینکه ائمه اطهار (علیهم‌السلام) برای غیبت دوازدهمین امام زمینه‌سازی کرده و تعالیم زیادی به مردم برای دوران غیبت دادند، اظهار کرد: نقطه اصلی جبهه زمینه‌سازی غیبت، امام حسن عسکری (علیه‌السلام) است.

وی به روایاتی از امام حسن عسکری (علیه‌السلام) در خصوص امام زمان (علیه‌السلام) پرداخت و ادامه داد: امام حسن عسکری (علیه‌السلام) حدود۱۰۳شاگرد داشته که۳۶تن از آن‌ها ایرانی بودند و از این میان۱۷نفر اهل قم بودند. ایشان به شاگردان خود تأکید کردند که امام مهدی (علیه‌السلام) به غیبتی طولانی خواهند رفت و هیچ‌کس از وقت ظهور باخبر نیست.

استاد حوزه علمیه افزود: از این حادثه بیش از یک هزار و صدسال گذشته و شبهات زیادی پیرامون مهدویت ایجادشده است و بسیاری از آن‌ها پاسخ‌داده‌شده است. در دوران غیبت اگر افراد به‌جز علما به سراغ فرقه‌های انحرافی و مکتب‌های عرفانی بروند سقوط خواهند کرد.

وی در ادامه به بیان نمونه‌هایی از انحرافات در مهدویت پرداخت.مداحی حاج سید محسن بنی فاطمه از دیگر برنامه‌های این جشن باشکوه بود.

ارسال نظر