مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق:
کربلا سفر فکر و ذکر است

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ ۰۹:۳۲:۳۸

در گردهمایی دانشجویان در همایش احلی من العسل،مسئول بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اهمیت فکر و اندیشه، کربلا را سفر ذکر و فکر خواند و گفت : در این سفر بیش از هرچیز باید اندیشید و جریان شناسی کرد تا با بصیرت کامل راه امام حسین (ع) را در جامعه پیاده نمود.


به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی؛مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی دانشجویان در همایش احلی من العسل با اشاره به حدیثی گفت : زائر با معرفت در اعلاء علیین قرار می گیرد و به اوج کمال می رسد، همچنان که ولایت ستیزان در اسفل سافلین قرار دارند.

وی افزود: امروز نام یزید و لشکریانش با ننگ و عار برده می شود، زیرا ولایت ستیز بوده اند و اصحاب امام حسین (ع) نامشان با عزت و عظمت برده می شود زیرا ولایت مدار بوده اند.

نجفی روحانی با اشاره به حدیثی دیگر عنوان کرد : زائر وقتی با معرفت بود همانند کسی است که خدا را در عرش زیارت می کند و از زمین به آسمان پرواز روحی دارد و به مقامات عالیه نائل می گردد.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) قتیل العبرات است و هم کشته اشک،زیرا شهید اشک و عبرت است که با اشکش اظهار عشق و محبت می کند و قطره اشک که به شکل قلب است بر صورت جاری می گردد و با عبرت گرفتنش در صحنه اجتماع قرار می گیرد و از ولی خدا و مکان دار مکتب تشیع حمایت کرده و از آن دفاع می نماید و به هیچ قیمت اجازه نمی دهد بار دیگر امام زمانش مظلوم واقع شود.

نجفی روحانی گفت: راز آفرینش برای معرفت بشری است تا راه را درست تشخیص دهند و در صراط مستقیم حرکت کنند و خود را از چنگال شیطان و جن و انس و تواقیت زمان برهانند و پیامبرگونه با بت ها مبارزه نمایند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به شکوه و عظمت مراسم پیاده روی اربعین گفت : اربعین مظهر اتحاد و اقتدار است، باید مراقب باشیم که دشمنان شکوه و عظمت آنرا از بین نبرند، زیرا دشمن در کمین است که با ایجاد تفرقه این صفوف به هم پیوسته عاشقان امام حسین (ع) را از هم جدا کند.

پس از سخنان مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق، روایتگری واقعه عاشورا اجرا شد و هدایایی از سوی ستاد، به دانشجویان اهدا گردید.

ارسال نظر