اولین کسی که به میدان جنگ با باطل رفت، حربن یزید ریاحی بود

۱۳۹۷/۰۷/۲۲ ۰۹:۳۸:۳۱

حجت الاسلام والمسلمین حسینی،روحانی کاروان دانشگاهیان، راجع به شخصیت والای حر بن یزید ریاحی گفت:حر بن یزید ریاحی در هر دو جبهه حق و باطل حضور داشت،یک شخصیت منحصر به فرد بود.کسی که هم در لشگر عبیدالله بود و هم در لشگر اباعبدالله(ع).

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی،حجت الاسلام والمسلمین سید حمید خداداد حسینی،در جمع کاروان های دانشگاهی استان های گلستان، خراسان رضوی و البرز که به زیارت مرقد جناب حُر بن یزید ریاحی رفته بودند به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سید حمید خداداد حسینی راجع به شخصیت والای حر بن یزید ریاحی گفت:حر بن یزید ریاحی در هر دو جبهه حق و باطل حضور داشت،یک شخصیت منحصر به فرد بود.کسی که هم در لشگر عبیدالله بود و هم در لشگر اباعبدالله(ع).

وی افزود:یکی از عبرت های جریان عاشورا شهادت و حضور جناب حر بود.همان کسی که راه را بر ابا عبدالله (علیه السلام) بست.گاهی یک مواجهه و یک لحظه سرنوشت انسان را تغییر می دهد.اللهم الجعل عواقب امورنا خیرا.چه شد که حر در کربلا از مخلصین شد و سرنوشت خودش را تغییر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: همان لحظه ای که امام به حر خطاب نمود که مادرت به عزایت بنشیند،حربن یزید ریاحی یک مقدار فکر کرد و عرض کرد که مادر شما حضرت صدیقه طاهره(س) است و همین ادب او موجب سعادتش شد.بعد از این،حربن یزید مرحله به مرحله جلو آمد.وقتی به محضر سیدالشهدا (ع) رسید عرض کرد که همانگونه که من راه را بر شما بستم،می خواهم اولین نفری هم باشم که جانم را فدای شما می کنم.سیدالشهدا (ع) فرمودند انت حُرُ فی الدّنیا و سعیدُ فی الآخره.اولین کسی که به میدان جنگ با باطل رفت حربن یزید ریاحی بود.

وی در پایان گفت:اگر بناست که ما هم توبه کنیم باید مثل حر توبه حقیقی کنیم و یک توبه نسوه کنیم.مهمترین درس جناب حر برای ما این است.طبق آیه قرآن کسی که چنین توبه ای کند محبوب خداوند می شود.ان الله یحب التوابین.

ارسال نظر