حس و حال متفاوت زائرین دانشگاهی در شهر مقدس کاظمین

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ ۱۲:۲۸:۴۹

نماینده ستاد در کاظمین گفت: زائرین بعد از زیارت امام کاظم(ع) و امام جواد(ع)،به شباهت و حس و حال این حرم های مطهر به زیارت حرم منور امام رضا(ع) اذعان می کنند و قطعا خاطره خوش این لحظات برای آنها ماندگار خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،امیرمحمدپارسا؛نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در شهر مقدس کاظمین به خبرنگار لبیک گفت:روز گذشته میزبان کاروان دانشگاهیان استان خراسان رضوی به مدیریت سیدهاشم ناجی بودیم که زائرین این کاروان از فرودگاه بغداد وارد کشور عراق شدند.

پارسا افزود: یکی از برنامه های کاروان های دانشگاهی در کاظمین ،برنامه روایتگری است که شب گذشته این مراسم با حضور کاروانهای خراسان رضوی به مدیریت سید هاشم ناجی و مجید قربان زاده توسط حجت الاسلام والمسلمین رضایی برگزار شد.

نماینده ستاد در کاظمین گفت:زائرین دانشگاهی یک شب را میهمان شهر مقدس کاظمین هستند و صبح روز بعد با بدرقه عوامل ستاد به سمت شهر مقدس سامراء و یا به سمت فرودگاه بغداد حرکت می کنند.

پارسا گفت: کاروان های دانشگاهی که مقصد آنها شهر بغداد است،ابتدا یک شب را در شهر مقدس کاظمین اقامت دارند.اما کاروان های زمینی و هوایی که ابتدا وارد نجف اشرف می شوند، پس از خروج از کربلا به اولین مکان زیارتی که مشرف می شوند ،شهر مقدس سامرا است.

وی ادامه داد: زائرین دانشگاهی در شهر مقدس سامراء به زیارت امام هادی(ع)،امام حسن عسکری(ع)، نرجس خاتون،حکیمه خاتون و سرداب امام زمان(عج) که محل عبادت۳ امام بوده است،می پردازند و پس از آن در مسیر برگشت، امامزاده سیدمحمد(ع)، برادر امام حسن عسگری(ع) را زیارت می کنند. این حرم در فاصله 10 کیلومتری حرم امامین عسگریین(علیهما السلام) قرار گرفته است .

پارسا در ادامه گفت:یکی از شیرین ترین لحظات سفر برای دانشگاهیان،زیارت شهر کاظمین است چون زائرین بعد از زیارت امام کاظم(ع) و امام جواد(ع)،به شباهت حس و حال این حرم های مطهر به زیارت حرم منور امام رضا(ع) اذعان می کنند و قطعا خاطره خوش این لحظات برای آنها ماندگار خواهد بود.

ارسال نظر