انفاس قدسی حضرت علی (ع) شامل حال اثیب یمانی شد

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ۰۹:۰۹:۴۶

راوی بعثه مقام معظم رهبری در برنامه روایتگری صافی صفایمانی در جمع زائرین دانشجو گفت: انفاس قدسی حضرت علی (ع) شامل حال اثیب یمانی شد.


به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از نجف اشرف، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد خنیفری؛ راوی بعثه مقام معظم رهبری در برنامه روایتگری صافی صفا یمانی کاروان دانشگاهیان استان تهران به مدیریت آقای کشتکار ملکی گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) افراد مختلفی را برای تبلیغ دین اسلام به مناطقی از دنیا فرستادند.خالد بن ولید مأموریت یافت تا به منطقه یمن برود، او ظاهراً انسانی عصبی و تندخو بود. خالد دست به شمشیر برد و مردم را از اسلام ترساند. این خبر که به پیامبر (ص) رسید بسیار ناراحت و آزرده‌خاطر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خنیفری اظهار کرد: پس‌از این واقعه بود که حضرت علی (ع) به آن سرزمین رفته و مردم را با انفاس قدسی خود به دین اسلام دعوت کردند، از اولین افرادی که در سرزمین یمن توسط امیرالمؤمنین (ع) مسلمان شد، همین اثیب یمانی یا صافی صفایمانی بود.

وی تصریح کرد: سال‌های بعد در زمانی که حضرت در کوفه و بر مسند خلافت بود، گاهی اوقات به سمت نجف می‌آمدند.حضرت در یکی از روزها سیاهی را از دور می‌بینند، نزدیک‌تر که می‌شود مردی را مشاهده می‌کند که شتری را در دست و تابوتی را به همراه خود دارد.

راوی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به سؤال حضرت علی (ع) گفت: حضرت از او پرسید، از کجا آمده‌ای؟ و آن مرد پاسخ می‌دهد از یمن آمده‌ام. حضرت مجدداً سؤال می‌کند، از یمن تا کوفه راه بسیاری است، چرا در همان منطقه او را دفن نکردید؟

وی افزود: مرد عرب می‌گوید، به وصیت پدرم عمل کرده‌ام، او گفته بود در آینده‌ای نه‌چندان دور مردی در این سرزمین دفن می‌شود که آن شخص می‌تواند شفاعت تمام افراد را در نزد خداوند بکند. حضرت فرمود، به خدا آن شخصی که پدرت گفته، من هستم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خنیفری خاطرنشان کرد: سپس حضرت برخاست و خود غسل، نماز و دفن اثیب یمانی را بر عهده گرفت و او را در کنار دریای نجف دفن کرد.

امروز مزار اثیب یمانی محل زیارت و روایتگری کاروان‌های عتبات دانشگاهیان است و دانشجویان عکسی به یادگار از این مکان زیارتی می‌گیرند.

ارسال نظر