سخنران بعثه مقام معظم رهبری:
عبودیت از ویژگی‌های یاران امام حسین(ع) است

۱۳۹۷/۰۶/۳۰ ۱۲:۱۴:۳۵

حجت الاسلام والمسلمین عبدوس؛سخنران بعثه مقام معظم رهبری، عبودیت را از ویژگی های یاران امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: عبد، تسلیم خداست و آنچه خدا گفته را بی‌کم و کاست انجام می‌دهد و سلیقه ای عمل نمی‌کند.


به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی، مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام به همت بعثه مقام معظم رهبری با حضور زائران دانشجو و عموم عزاداران ایرانی در سرداب مطهر حضرت عباس(ع) و خیمه گاه حسینی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدوس، سخنران بعثه مقام معظم رهبری در شب تاسوعای حسینی در سخنانی گفت: یکی از ویژگی های اصحاب امام حسین(ع)عبودیت است و خدا از ما می‌خواهد عبد باشیم.

وی ادامه داد: عبد تسلیم خداست و آنچه خدا گفته را بی‌کم و کاست انجام می‌دهد و سلیقه ای عمل نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدوس با بیان اینکه در عبودیت مهم است که انسان عبد باشد، اظهار کرد: در جنگ صفین کسانی بودند که پیشانی شان از نماز زیاد پینه بسته بود، اما عبد نبودند. وقتی درآن جنگ۵۰۰قرآن بالای نیزه رفت، مسلمانان با ادامه جنگ مخالفت کردند و باعث شدند حضرت علی(ع)خانه نشین شوند و بنی امیه و بنی عباس سرکار بیایند.

وی بیان کرد: امام حسین(ع) و یارانش عبد بودند و گفتند در مقابل یزید و کفر می‌ایستیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدوس در ادامه سخنانش به ویژگی حضرت عباس(ع) اشاره کرد و گفت: بزرگترین امتیاز حضرت عباس(ع) عبد بودن است. وقتی شب عاشورا برایش امان نامه آورند چون عبد بود آن امان نامه را حتی نگاه نکرد و امام حسین(ع را یاری کرد. این ویژگی بود که حضرت عباس(ع) را بزرگ کرد و خدا عزیزش کرد.

در ادامه تصاویری از این مراسم را ببینید:

ارسال نظر