رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان:
تعداد زائرین دانشگاهی برای حضور در مراسم عاشورا در عتبات عالیات به ۹۰۰ نفر رسید

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ ۱۰:۴۱:۵۶

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:‌در روزهای تاسوعا و عاشورا ۲۵ کاروان متشکل از دانشجویان عزادار ایرانی در شهرهای مقدس کربلا، نجف و کاظمین حضور دارند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا فقیهی؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورا، 25 کاروان از دانشجویان عزادار ایرانی در سفر عتبات عالیات حضور دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا فقیهی گفت:همانند دوره های گذشته،تعدادی از کاروان های دانشگاهی در ماه محرم به عتبات عالیات اعزام می شوند. تعداد زائران دانشگاهی شرکت کننده درمراسم تاسوعا و عاشورای سال جاری در شهرهای مقدس نجف،کربلا و کاظمین بیش از 900 زائر است.

وی درباره استقبال دانشگاهیان از حضور در روز عاشورا در کربلای معلی گفت:تعداد زیادی از دانشگاهیان در زمان ثبت نام متقاضی تشرف در مناسبت های خاص همچون محرم و عاشورا به عتبات عالیات بودند که با توجه به تراکم جمعیت دراین ایام در حرم‌های مطهر و خدمت رسانی مطلوب به زائران،تعداد کاروان ها را افزایش ندادیم.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:مجموعه ستاد با همکاری بعثه مقام معظم رهبری،سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا تمام توان و تلاش خود را بکار خواهیم گرفت که دانشگاهیان در این ایام استفاده معنوی بیشتری از حضوردر عتبات عالیات داشته باشند.

وی ادامه داد:با برنامه ریزی های انجام شده دو مداح از سوی ستاد در شهرهای مقدس نجف اشرف و کربلای معلی حضور دارند تا در برنامه های سلام اول و وداع، زائرین دانشگاهی را همراهی کنند.علاوه بر آن کاروان های دانشگاهی در برنامه های عزاداری که از سوی بعثه مقام معظم رهبری در حرم های مطهر برگزار می شود حضور چشمگیری خواهند داشت که از آن جمله می توان به حضور زائرین دانشجو در موکب امام رضا(ع) در ایام فاطمیه و محرم سال های قبل اشاره نمود.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی افزود:با توجه به افزایش قیمت عتبات و به منظور حمایت از زائرین دانشگاهی،ستاد افزایش وام عتبات دانشگاهیان را از بانک ملت پیگیری نمود که بر اساس توافق اولیه، این بانک موافقت خود را برای افزایش میزان تسهیلات به زائرین دانشگاهی اعلام نمود.

وی ادامه داد:میزان ارائه وام برای سفرهای زمینی از 1 میلیون و 300 هزار تومان به 2 میلیون تومان و وام سفرهای هوایی از 2 میلیون به 3 میلیون تومان افزایش یافت که بخش نامه آن به زودی به شعب سراسر کشور ابلاغ خواهد شد و اطلاع رسانی از سایت لبیک به زائرین محترم انجام می شود.

گفتنی است؛اعزام دانشگاهیان در نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از 24 مرداد ماه سال جاری آغاز شده و تا اول آبان ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر