گزارشی از پیشرفت پروژه توسعه حرم امام حسین (ع)

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۰۹:۰۵:۵۷

پروژه توسعه حرم امام حسین (ع)، بیش از ۸۰% پیشرفت داشته است و اکنون، مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، پروژه توسعه حرم امام حسین (ع)، بیش از 80% پیشرفت داشته است و اکنون، مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد. این مهم، در راستای توسعه حرم امام حسین (ع) جهت خدمات رسانی بهتر به زائرین محترم، توسط بخش مهندسی این آستان انجام می شود.

این پروژه شامل 4 طبقه می باشد: زیر زمین برای استفاده زائران؛ همکف کفشداری و امانت خانه؛ طبقه اول و دوم، سالن هایی بزرگ برای برگزاری مراسم ها و فعالیتهای دیگر حرم در نظر گرفته شده است.

هزینه این پروژه بیش از 72 میلیارد دینار عراقی است که از طرف دیوان وقف شیعی تأمین شده است. طراحی و اجرای این پروژه برعهده شرکت مهندسی (أرض القدس) و با نظارت بخش مهندسی آستان قدس حسینی (ع) است.

طبق برنامه، قرار است این پروژه در مدت 3 سال و در 3 فاز اجرا شود که اکنون با گذشت دو سال، حدود 80 % این پروژه تمام شده است و ان شاء الله پس از عید قربان، 3 طبقه آن افتتاح خواهد شد.

یکی از ویژگی های این پروژه استفاده از آسانسور است که در دیگر عتبات مقدسه عراق وجود ندارد. گفتنی است، مواد استفاده شده در این پروژه درجه یک است.

شایان ذکر است مساحت این پروژه 20 هزار متر مربع بوده که در مقایسه با مساحت صحن حرم که 4200 متر مربع است، فضای حرم به 4 الی 5 برابر افزایش می یابد.

ارسال نظر