معاون منابع انساني سازمان حج و زيارت:
۵۳درصد زائران خانه خدا بانوان هستند

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ ۰۹:۰۵:۲۴

معاون منابع انساني سازمان حج و زيارت با اشاره به اعزام تيم‌هاي ارزيابي به عربستان و ارزيابي شرايط حج ۹۷، گفت: درصد بيشتري از زائران يعني ۵۳ درصد را بانوان و ۴۷ درصد را آقايان تشكيل مي‌دهند.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، مراحل اجرايي حج از هشتم اسفند سال گذشته با آغاز نام‌نويسي متقاضيان صورت گرفت و در اين دوره متقاضيان در نوبت حج تمتع تا سوم دي‌ماه سال 1385 اقدام به ثبت‌نام كردند.

امسال نيز زائران خانه خدا با پرداخت قسط دوم ثبت‌نام خود را نهايي كرده و معاينات پزشكي خود را انجام دادند.همچنين جلسات آموزشي براي كاروان‌ها تدارك ديده شده است، به طوري كه روحانيون كاروان‌ها به نحوه اعمال حج و ملزومات اين سفر نوراني مي‌پردازند و پزشك كاروان نيز تذكرات لازم را به منظور برپايي حج بدون حاشيه و در صحت و سلامت مي‌دهد؛ بر همين اساس تمامي اعضاي كاروان‌ها بايد در اين جلسات شركت كنند.

محمد آزاد؛ معاون منابع انساني سازمان حج و زيارت با اشاره به تلاش سازمان حج و زيارت براي برپايي حج 97، اظهار داشت: تيم‌هاي مسكن، حمل و نقل و تداركات اوايل سال جاري به عربستان سفر كردند تا شرايط حضور زائران خانه خدا را ارزيابي كنند، بر همين اساس با برخي هتل‌ها و شركت‌هاي حمل و نقل نيز قراردادهايي منعقد شد و شرايط حضور نيز مورد ارزيابي و موافقت قرار گرفت.

وي با بيان اينكه زائران خانه خدا در قالب 583 كاروان به حج اعزام مي‌شوند كه 282 كاروان مدينه قبل و 301 كاروان مدينه بعد هستند، گفت: طول زمان حج امسال از 28 تا 42 روز است كه بستگي به پروازها دارد. به طوري كه اولين گروه از 27 تيرماه به عربستان اعزام مي‌شوند و اين روند تا 24 مردادماه ادامه دارد.

آزاد با اشاره به تعداد زائران خانه خدا نيز گفت: درصد بيشتري از زائران يعني 53 درصد را بانوان و 47 درصد را آقايان تشكيل مي‌دهند كه ميانگين سني آن‌ها 56 سال است.

گفتنی است؛ امسال 85 هزار و 200 زائر ايراني از 20 ايستگاه پروازي به خانه خدا مشرف مي‌‌شوند.

ارسال نظر