معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور خبر داد:
بازگشت آخرین کاروان عتبات دانشگاهیان به کشور/۳۱۷ کاروان در این دوره اعزام شدند

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ ۰۹:۵۳:۵۰

محمد زارع؛معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:هجدهمین دوره اعزام دانشگاهیان سراسر کشور به عتبات عالیات، با بازگشت دو کاروان دانشگاهی به کشور پایان یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،محمد زارع؛معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:هجدهمین دوره اعزام دانشگاهیان سراسر کشور به عتبات عالیات، با بازگشت دو کاروان دانشگاهی به کشور پایان یافت.

زارع گفت: آخرین کاروان های دانشگاهی کشور از استان های خراسان رضوی و همدان به عتبات عالیات اعزام شده بودند که روز یک شنبه 22 اردیبهشت ماه وارد ایران اسلامی شدند.

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:در بازه زمانی 4 ماهه هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان که از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و تا 15 اردیبهشت ماه سال جاری ادامه یافت، حدود 12 هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور در قالب 317 کاروان به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی افزود:این دوره از اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات با ماه های رجب و شعبان نیز مصادف شد و قشر جوان کشور در روزهاي مبارك این دو ماه به حضرات معصومین(علیهم السلام)در کشور عراق عرض ارادت نمودند.

زارع گفت:از کل کاروان های اعزام شده در این دوره، 259 کاروان به صورت هوایی و 58 کاروان به صورت زمینی به عتبات عالیات اعزام شدند و همه کاروان ها شهر مقدس سامرا را هم زیارت کردند.

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:بیشترین آمار اعزام از استان تهران بوده است و استان فارس در رتبه دوم و استان های خراسان رضوی و آذربایجان شرقی در رتبه سوم قرار دارند.

گفتنی است؛برنامه ریزی برای نوزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات به زودی آغاز خواهد شد و زمان بندی ثبت نام و اعزام آن در اخبار سایت لبیک به اطلاع علاقمندان خواهد رسید.

ارسال نظر

نظرات کاربران :

  محمد جواد امیرخانی :

باسلام و خدا قوت و سپاس فراوان از زحمات بی وقفه ی ستاد عتبات دانشجویی دانشگاه ها دو پیشنهاد داشتم برای بهتر شدن و بالا رفتن سطح سفر زیارتی عتبات اول اینکه با توجه به اینکه در برنامه ی عتبات سفر به کاظمین هست و از طرفی مرقد سلمان فارسی نیز در مداین در نزدیکی بغداد است خوب است که کاروان دانشگاهیان از این مزیت نسبت به سایر کاروان ها برخوردار باشد که دانشجویان را نیز به مرقد این یار باوفای پیامبر ببرد پیشنهاد بعدی اینکه باتوجه به اینکه امسال روز عرفه ۳ شنبه است طوری برنامه ریزی شود که هم روز عرفه و هم شب جمعه دانشجویان در شهر کربلا باشند حتی اگر شده مثلا از نجف یک روز کم کنیم دست آخر بازهم از زحمات شما تشکر میکنم و از خدای متعال می خواهم که توفیق خدمت دهی بهتر را به شما عزیزان عطا کند منتظر باسخ شما هستم

  لبیک : باسلام زیارت سلمان فارسی از مواردی است که در جلسات ستاد طرح شده است و اگر امکان آن باشد در بسته زیارتی دانشجویان قرار خواهد گرفت اما باید بستر امنیتی آن فراهم باشد و مورد موافقت سازمان حج و شمسا باشد./در خصوص عرفه در سال قبل همه کاروان هایی که در نجف بودند برای مراسم عرفه به کربلا رفتند