اخبار جديد از پروژه بزرگ صحن حضرت فاطمه (س)/ تصاویر

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ ۰۹:۰۱:۱۹

بخش امور مهندسی آستان مقدس علوی از پیشرفت بخش های مختلفی از پروژه بزرگ صحن حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در نجف اشرف خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از آستان مقدس علوی، پروژه بزرگ صحن حضرت فاطمه زهرا (س) بعنوان بزرگترین پروژه عمرانی در تاریخ عتبات عالیات که در ضلع غربی صحن مطهر علوی در حال اجراست طی چند هفته گذشته شاهد پیشرفت های قابل ملاحظه ای بوده است.

مصطفی فلاح از مهندسان ناظر بر این پروژه طی مصاحبه ای به واحد اطلاع رسانی آستان گفت: طاق بتونی ورودی ضلع جنوبی صحن حضرت فاطمه (س) به طور کامل ساخته شده و در حال حاضر مرحله کاشیکاری و سنگ کاری این ورودی در حال انجام است و در بخش شبستان ها و نمای ساختمان موزه و کتابخانه که بخش مهمی از این پروژه را تشکیل می دهند نیز مشغول کارهای سنگ کاری و کاشیکاری هستیم.

وی افزود: مراحل احداث سایر ورودی ها در ضلع های شمالی و جنوبی پروژه نیز به زودی به پایان خواهد رسید و کانال کشی سیستم سرمایش و گرمایش نیز انجام شده و برای تغذیه پروژه به خطوط برق 36 ترانسفورماتور با حجم 33 کیلوولت در نظر گرفته ایم و در بخش های مختلفی از پروژه نصب خواهند شد.

گفتنی است؛ پروژه بزرگ صحن حضرت فاطمه (س) با مساحت 61 هزار متر مربع، بزرگترین پروژه عمرانی در تاریخ عتبات عالیات عراق به شمار می رود و از چهار بخش (فضای زیارت وعبادت) و(کتابخانه و موزه) و(ساختمان اداری و مهمانسرا و وضوخانه و پارکینگ) و(موتورخانه) تشکیل شده و در مجموع 28 سازه بتونی در این پروژه احداث شده است. مجری این پروژه ستاد بازسازی عتبات عالیات از جمهوری اسلامی ایران می باشد.

ارسال نظر