در همایش احلی من العسل مطرح شد؛
کربلا جای توبه است

۱۳۹۷/۰۲/۰۱ ۰۹:۱۲:۴۴

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، مهم ترین دلیل ورود شیعیان به کربلا برای زیارت و توسل به امام حسین(ع) را تأثیر سیره انبیای الهی عنوان کرد.


به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی، حجت الاسلام والمسلمین اویسی؛ سخنران بعثه مقام معظم رهبری در همایش دانشجویی احلی من العسل در بیان علت توسل شیعیان به امام حسین(ع)، دو دلیل متقن اطاعت خدا در قرآن و تأثیر سیره انبیای الهی را مطرح و به تبیین هر یک پرداخت.

وی با اشاره به آیه 35 سوره مائده که می فرماید «اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! از خدا پروا كنيد و (براى تقرب) به سوى او وسيله بجوييد و در راه او جهاد كنيد، باشد كه رستگار شويد»، از توسل به رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) به عنون یکی از مصادیق مهم «وسیله» نام برد.

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با بیان اینکه توسل به اهل بیت(ع) نزد امامان مذاهب اهل سنت نیز پذیرفته شده است، افزود: امام فرقه شافعی ها می گوید که اهل بیت(ع) پیامبر(ص)، وسیله نجات من هستند و امیدوارم روز قیامت به خاطر محبتم به اهل بیت(ع) پیامبر خدا(ص) نامه اعمال را در دست راستم بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین اویسی با استناد به آیه 37 سوره بقره که می فرماید «آدم از پروردگارش كلماتى دريافت كرد، (و با آن كلمات توبه كرد،) پس خداوند لطف خود را بر او بازگرداند، همانا او توبه‌پذير مهربان است»، گفت: کربلا جای رجوع و بازگشت شیعیان به فطرت اصلی خودشان است.

وی با تأکید بر اینکه کربلا جای توبه است، اظهار داشت: حاکم حسکانی در کتاب شواهد التنزیل، 21 روایت به نقل از پیامبر اکرم(ص) درباره کلمات آیه 37 سوره توبه که خداوند متعال به حضرت آدم(ع) آموخت و به واسطه بیان این کلمات، توبه او پذیرفته شد، آورده است.

حجت الاسلام والمسلمین اویسی این کلمات را اسم مقدس محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین (علیهم السلام) عنوان کرد و گفت: مهم ترین دلیل ورود شیعیان به کربلا برای زیارت و توسل به حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، تأثیر سیره انبیای الهی است.

گفتنی است؛ در پایان این همایش به مناسبت ایاد خجسته شعبانیه به دانشجویانی که مزین به نام های مبارک حسین، سجاد و عباس بودند نیز هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

ارسال نظر