كربلا نور باران ولادت سالار شهيدان و قمربني‌هاشم/ تصاوير

۱۳۹۷/۰۱/۳۰ ۱۳:۰۰:۳۵

به مناسبت فرا رسيدن ماه مبارك شعبان و سالروز ولادت با سعادت امام حسين(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع)، كربلا سراسر غرق نور و شادي شده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، ماه مبارك و شريف شعبان كه به ماه نبي مكرم اسلام(ص) منسوب است فرا رسيد؛ ماهي كه در آن اعياد مختلفي قرار گرفته است و آن را مي توان به عنوان يكي از متبرك ترين ماه هاي قمري شناخت.

ميلاد فرخنده امام حسين(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع) و حضرت علی اکبر(ع) به ترتيب در روزهاي سوم، چهارم و پنجم،یازدهم و نيز نيمه شعبان به عنوان ميلاد منجي عالم بشريت، حضرت مهدي موعود(عج)، نشان از روزهاي پر خير و بركت براي همه مسلمانان جهان به ويژه شيعيان دارد.

بين الحرمين و اطراف حرم هاي مطهر امام حسين(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) با چراغ هاي رنگي، نورباران و داخل حرم هاي مطهر نيز با گل هاي تزئيني، گل آرايي شده است.اين روزها زائران، مجاوران و عاشقان اباعبدالله الحسين(ع)، از خوشحالي سر از پا نمي شناسند و با لب خندان، روزهاي مبارك شعبان را به يكديگر تبريك مي گويند.

از سفارشات پيامبر اكرم(ص) است كه مي‌فرمود در اين ماه براي جلب محبت پيغمبر(ص) و براي تقرب به سوي پروردگار خود روزه بداريد كه در اين صورت كسي كه چنين كند خداوند او را دوست مي‌دارد و در روز قيامت كرامت خود را نصيب او مي‌گرداند و بهشت را بر او واجب مي‌كند.

ارسال نظر