قرائت دلنوشته بسیار جالب و مهم شیعه مقیم آمریکا در کاروان دانشجویی!

۱۳۹۷/۰۱/۰۳ ۱۳:۰۶:۵۷

یکی از اعضای کاروان دانشگاهی تهران ساکن آمریکاست که توفیق شیعه شدن را پیدا کرده است.وی در جمع دانشگاهیان این کاروان و در محل استقرار دانشگاهیان در نجف اشرف،دلنوشته ای را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از نجف اشرف، یکی از اعضای کاروان دانشگاهی تهران ساکن آمریکاست که توفیق شیعه شدن را پیدا کرده است.وی در جمع دانشگاهیان این کاروان و در محل استقرار دانشگاهیان در نجف اشرف،دلنوشته ای را قرائت کرد.

لازم به ذکر است که این متن را حجت الاسلام والمسلمین دادمرزی؛ روحانی کاروان تهران ،به صورت همزمان برای دانشگاهیان ترجمه کردند که مورد استقبال زایران دانشگاهی قرار گرفت.

در ادامه شما را دعوت به خواندن متن کامل این دلنوشته می نمائیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم.در آغاز مایلم از خداوند متعال برای راهنمایی بنده به سوی حقیقت شکر گذاری کنم .همچنین سپاس گذار امامانم هستم که ما را برای دیدارشان دعوت کردند . باز مایلم از آقای دکتر دادمرزی برای فراهم کردن زمینه پیوستن به این کاروان دانشجویی سپاس گذاری نمایم. از جناب آقای همایی فرد؛ مدیر محترم کاروان نیز که کاروان را به محیطی صمیمی همانند خانه تبدیل کرده اند ممنون می باشم.

در دیدار از شرق متوجه شدم که ساختمان ها و اتومبیل ها نابسامان اند، اما مردم درست هستند. در حالی که در غرب اتومبیل ها و ساختمان ها زیبایند؛ اما مردم نابسامان می باشند.

مذهب صرفا برای روزهای یکشنبه قرارداده شده است.قوانین در راستای جدایی مذهب از روابط حکومتی به تصویب رسیده اند. فقدان گرایش های مذهبی موجب شده است تا تمرکز افراطی بر فردگرایی شکل گیرد که به نوبه خود مشکلاتی را به شرح ذیل بوجود آورده است.

نرخ طلاق بسیار بالاست.احترام اندکی نسبت به حقوق دیگران به ویژه کهنسالان به چشم می خورد.هر کسی به فکر تامین منافع خویش است، قطع نظر از بهایی که بر جامعه تحمیل می کند، مشکلات مربوط به سلامت روان رو به افزایش است.شاهد خانواده هایی هستیم که پدر با کنار کشیدن از مسئولیت های خود به دنبال یافتن زندگی دیگری است. به تناسب، مادران نیز به شغل خود بیش از خانواده اهمیت می دهند. حال، شما در چنین وضعیتی تصور کنید که چه مسائلی بر فرزندان تحویل می شود. زندگی مردمان تنزل یافته است.در آمریکا همواره مشکل مواد مخدر و الکل از بدو پیدایش این کشور وجود داشته است؛اما امروزه بزرگترین مسائل در ارتباط با گروه های اقلیت جلوه گر شده است. در اینجا نوعی تفکیک و طبقه بندی نسبت به مردمان وجود دارد به طوریکه گروهی خود را برتر از دیگران احساس می کند.این ویژگی نیز از سوی دولتی که خود را برتر می داند ناشی می شود. این احساس خود را به اعماق دل ها و در نحوه رفتار مردم رسوخ می دهد. درست به سان شیطان که گفت من از انسان برترم. این تبعیض بزرگترین مسئله کنونی است.

اما خوشبختانه اسلام تمامی این مشکلات ناشی از تبعیض را حل کرده است. به اعتقاد من تاکید بر این حس خود بزرگ بینی یکی از راه های کنترل مردم و دور نگه داشتن ایشان از حقیقت است. به مردم گفته می شود که سایر مذاهب نادرست است. تحقیر سایر اعتقادات موجب می شود تا مردم در وحشت قرار گرفته ،از تحقیق و یاد گیری برای انتخاب صحیح خود دور نگه داشته شوند. با بستن چشمان مردم بر روی مذهب درست، انسان ها را از درک آرامشی عمیق که فقط در اسلام یافت می شود محروم ساخته اند.به حمد الله امروزه انسان ها در حال بیدار شدن هستند و شما می توانید موج تازه به پا خواسته از گرایش به اسلام را مشاهده نمایید. امروزه اسلام مذهبی است که بیشترین رشد را در غرب دارد با آنکه دولت تلاش می کند آن را از مقابل دیدگان حقیقت بین دور نگه دارد.

هر اندازه که این سفر به جلو می رود نوعی احساس آرامش را در پیرامون حرم های شریف می توان احساس کرد.احساسی که شما هرگز نمی توانید مانند آن را در جای دیگر تجربه کنید.در آمریکا شما شاهد پارک های زیبا و مناظر خیره کننده هستید؛ اما از چنین آرامشی خبری نیست.من خود دیده ام که مردم چگونه در ایران برای شما وقت می گذارند و تلاش می کنند و حتی درهای خانه هایشان را به روی شما می گشایند در حالی که در غرب هرگز شما نمی توانید چنین چیزی را حتی میان اعضای خانواده مشاهده کنید.در غرب یک مومن می بایست نیاز های خودش را از طریق سایر مومنان تامین کند . غذای حلال تهیه کند و تلاش کند تا خود را از مصنوعات و مشاهدات حرام که به وفور اطرافتان را پر کرده است دور نگه دارد.البته چنین مواردی در این جا شایع نیست اگرچه نشان هایی از پیدایش آن خود را نشان می دهد.

برای مسلمانان زندگی در غرب مشکل است اما غیر ممکن نیست. به خاطر داشته باشید هرجا که زندگی می کنید این رفتار ماست که معرف ماست.یعنی فقط عمل،عمل،عمل.

من فهمیده ام که بهترین راه رسیدن به هدف متعالی خود سازی با به خاطر سپردن همان است که پیامبرمان فرمود:توجه به قرآن و اهل بیت.

از وقتی که به من دادید سپاس گزارم

ارسال نظر