حجت الاسلام و المسلمين راشد يزدي در همایش احلی من العسل:
عاشورا اسطوره نيست، فرهنگ است

۱۳۹۶/۱۲/۲۷ ۱۰:۵۹:۲۳

حجت الاسلام و المسلمين راشد يزدي؛ خطيب بعثه مقام معظم رهبري در جمع دانشگاهيان در كربلاي معلي گفت: رمز تداوم و طراوت واقعه عاشورا تبديل شدن آن به فرهنگ است.


به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از كربلاي معلي، حجت الاسلام و المسلمين راشد يزدي در بيست و يكمين گردهمايي دانشجويان و دانشگاهيان سراسر كشور در كربلاي معلي، ضمن نقد تفكرات و ديدگاه هاي ضد شيعي كه عاشورا و امام حسين(ع) را يك اسطوره مي خوانند، گفت: عاشورا يك فرهنگ است و رمز طراوت و تازگي آن نيز همين است.

وي گفت: با گذشت بيش از چهارده قرن ازواقعه كربلا هنوز براي روح ها و جان هاي بيدار، عظمت و تازگي دارد و همين جذبه حسيني است كه زائرين اهل بيت(ع) را از اقصي نقاط جهان به اين سرزمين مقدس مي كشاند.

حجت الاسلام و المسلمين راشد يزدي در ادامه، واقعه عاشورا را يك واقعه استثنايي در طول تاريخ بشر خواند و افزود: حوادث نيز مانند موجود زنده يك دوره حيات، اوج و مرگ و فراموشي دارند، اما كمتر حادثه اي همانند عاشورا داريم كه اين اندازه طراوت و تازگي داشته باشد.

خطيب بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به كثرت نوشته ها و روايات درباره واقعه عاشورا، اضافه كرد: نه تنها گرد و غبار فراموشي و گذر زمان اين واقعه عظيم را از اذهان مردم پاك نكرده؛ بلكه از جلال و جبروت آن هم كاسته نشده است و قطعاً آيندگان اكتفاء به بهره برداري سطحي از اين واقعه عظيم نخواهند كرد و بشر آينده از معارف عاشورا و مكتب امام حسين (ع) بيش از اينها استفاده خواهد برد.

حجت الاسلام و المسلمين راشد يزدي با مقايسه ميان حوادث تلخ و بزرگ معاصر نظير بمباران هيروشيما گفت: در طول تاريخ حوادثي به مراتب بزرگتر و عميق تر از حادثه عاشورا رخ داده و اين حوادث با گذشت كمتر از يك قرن از وقوع آن به فراموشي سپرده شده است، اما عاشورا مانند يك درخت تنومندي است كه دائماً در حال رشد است و چشمه هاي معارف و بصيرت آن جان ها و روح هاي تشنه را سيراب مي كند.

خطيب بعثه مقام معظم رهبري تاكيد كرد: عاشورا فرهنگ است و به همين دليل با گذشت بيش از 14 قرن انسان هايي با فرهنگ و قوميت و در جغرافيايي وسيعي از جهان نسبت به آن احساسات به خرج مي دهند.

وي در پايان به دانشجويان توصيه كرد كه در حقيقت عاشورا تفكر و تعمق بيشتري بكنند چرا كه هر چه در اين واقعه عميق تر مي شوند، بيشتر به عظمت و بزرگي آن پي خواهند برد.

ارسال نظر