همایش احلی من العسل؛ روایتی از یاران حسینی(ع) تا سربازان خمینی(ره)

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۱۲:۴۹:۵۴

نقطه عطف همایش احلی من العسل روز گذشته، روایتگری حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نسب از راویان بعثه مقام معظم رهبری بود که با روایت رشادت ها و مظلومیت های یاران حسینی (علیه السلام) تا سربازان خمینی (ره) لحظاتی همراه با اشک و سوز را رقم زد.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی،عصر چهارشنبه دوم اسفندماه همزمان با ایام فاطمیه، همایش احلی من العسل با حضور جمع کثیری از زائرین دانشگاهی از استان های تهران، یزد، سیستان و بلوچستان و اصفهان در محل بعثه مقام معظم رهبری (حفظه الله) در کربلای معلی برگزار گردید.

در این همایش حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق با تاکید بر استجابت دعا تحت قبه حسینی و برکات زیارت حضرت اباعبدالله (علیه السلام) افزود: در روز قیامت وقتی خداوند به زائران سید الشهدا (علیه السلام) نظر می کند همه با حسرت می گویند که ای کاش ماهم از زائران او بودیم.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق با بیان ویژگی تعقل و تفکر خردمندانه در زائرین دانشگاهی از آنها خواست تا نسبت به دلایل و علل عظمت کربلا و اباعبدالله (علیه السلام) تفکر کنند.

ایشان در ادامه گفت: آنهایی که در کوفه به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام توجهی نکردند ظاهرا مسلمان بودند اما هرگز قلبا و حقیقتا اسلام را نپذیرفته بودند.

اگر آنهایی که دعوت نامه برای امام فرستادند در پی یاری امام بر می خواستند هرگز واقعه کربلا به وجود نمی آمد، اما دلایلی باعث شد که آنها به یاری امام نیامدند و مهم ترین علل عدم یاری امام؛ ترس، طمع و غفلت آنها بود.

در ادامه این همایش، زائرین حسینی با نام های سجاد، زین العابدین، رقیه، زینب، رباب، ام کلثوم در راستای ارج نهادن به فرهنگ انتخاب نام نیکو و اسامی مبارک حضرات معصومین (علیهم السلام) از دستان حجت الاسلام والمسلمین بهجتی؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلا نگین سنگ مزار اباعبدالله(ع) با 70 سال قدمت را به عنوان هدیه دریافت کردند.

نقطه عطف همایش احلی من العسل روایتگری حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نسب از راویان بعثه مقام معظم رهبری بود که با روایت رشادت ها و مظلومیت های یاران حسینی (علیه السلام) تا سربازان خمینی (ره) لحظاتی همراه با اشک و سوز را رقم زد.

در پایان هدایای متبرکی به رسم یاد بود از طرف بعثه مقام معظم رهبری (حفظه الله) به تمامی زائرین دانشگاهی حاضر در این همایش اهدا شد.

ارسال نظر