گفتگوی خواندنی با زوج های دانشجو در کربلای معلی؛
کربلا ما را از بین میلیون ها دانشجو دعوت به پابوسی حضرت سیدالشهدا(ع)کرد

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۱۰:۱۷:۳۵

حضور کاروان مکتب الحسین(ع) در کربلا با جوانانی پرهیاهو و خانواده هایی که به نظر می آمد تازه داماد و نوعروس باشند توجه ما را به خود جلب کرد.همین امر باعث شد تا با زوج های جوان گفت و گو و مصاحبه کنیم که کربلا را بعنوان اولین سفر زندگی مشترک خود انتخاب کرده و با این انتخاب، حال و هوای معنوی خاص و وصف ناشدنی داشتند.

حضور کاروان مکتب الحسین(ع) در کربلا با جوانانی پرهیاهو و خانواده هایی که به نظر می آمد تازه داماد و نوعروس باشند توجه ما را به خود جلب کرد.همین امر باعث شد تا با زوج های جوان گفت و گو و مصاحبه کنیم که کربلا را بعنوان اولین سفر زندگی مشترک خود انتخاب کرده و با این انتخاب، حال و هوای معنوی خاص و وصف ناشدنی داشتند.

· خودتون رو معرفی کنید.

- محمد علیزاده هستم، دانشجوی رشته فقه و حقوق دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی.

خانم روحانی هستم؛ همسر آقای علیزاده و دانشجوی ترم شش دانشگاه تهران

- مجیب مجری هستم؛ دانشجوی کارشناسی ارشد رشته بیو الکتریک دانشگاه شاهد

من شیوا سادات قطبی؛ همسر آقای مجری هستم.

· چه مدتی از آغاز زندگی مشترک شما گذشته ؟

خانواده علیزاده : از ازدواج ما یک ماه گذشته و این اولین سفری است که آن را با همسرم تجربه می کنم.

آقای مجری: یازده ماه از زندگی مشترک ما سپری شده و این اولین سفر زندگی مشترک ماست.

· چی شد با همسرتون آشنا شدید؟

خانواده علیزاده : همه اتفاقات زندگی ما از یک جزوه آغاز شد !

خانواده مجری: دخترخاله و پسرخاله هستیم.

· چی شد کربلا رو برای اولین سفر زندگی خود انتخاب کردید؟

خانواده علیزاده ( با صورت هایی گریان) : ما بهشت روی زمین رو برای سفر انتخاب کردیم و معتقدیم ما نیستم که کربلا را انتخاب می کنیم بلکه کربلاست که ما را از بین میلیون ها نفر دعوت به پابوسی حضرت سیدالشهدا(ع) می کند.

· از بین همه مکان های زیارتی که تاکنون رفتید کدوم بیشتر دل شما رو مجذوب خودش کرد؟

خانواده علیزاده : هیچ کجا برای ما مثل بین الحرمین نیست. حاضریم برای لحظه ای حضور در بین الحرمین، تمام سختی های عالم رو به جان بخریم تا بتوانیم لحظه ای از عمرمان را در آنجا سپری کنیم.

خانواده مجری: قدم زدن در بین الحرمین در مقابل حرم امام حسین ( علیه السلام) تجربه ای بود که با بارش باران تبدیل به یک خاطره همیشه ماندگار و فراموش ناشدنی شد.

· اگر قرار باشه هدیه ازدواجتون رو از امام حسین(ع) بگیرید، دوست دارید این هدیه چه چیزی باشه؟

خانواده علیزاده : تا قبل از حضور در کربلا شاید هرچیزی از حضرت می خواستیم اما الان از حضرت می خواهیم به عنوان هدیه ازدواج ما تا آخرین لحظه عنایت و همراهیشون رو از ما دریغ نکنند تا زندگی ما تبدیل به زندگی حسینی شود.

خانواده مجری: عاقبت بخیری، بهترین هدیه ای است که علاقه داریم از حضرت دریافت کنیم.

· و یک پیمان عاشقی با امام حسین(ع) . . .

خانواده علیزاده: قول میدیم که زندگیمون به گونه ای باشه که موجب آزار دل امام حسین(ع) نشه و هردو تا آخرین نفس دست از نوکری ایشان برنداریم و فرزندی تربیت کنیم که حسینی باشه.

خانواده مجری: پیمان ما از اول سفر تا این لحظه یک قول مشترکه با اباعبدالله(ع) که تصمیم داریم از این پس نمازهایمان اول وقت باشه و هرگز قضا نشه.

· کدوم یک از برنامه های ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در کربلا برای شما اثربخش تر و مفیدتر بود؟

خانواده علیزاده : همایش احلی من العسل و دلنوشته هایی که در آن قرائت شد برای ما جذابیت خاصی داشت و این همایش باعث شد تا این بار به کشورم، رهبرم و همه شهدایی که فارغ از دنیا، از همه چیز خودشون برای اسلام مایه می گذارند افتخار کنم و از اینکه یک ایرانی مسلمان هستم به خود ببالم.

خانواده مجری: سلام اول و نجوای با اباعبدالله(ع) در حالیکه فقط چند قدم با حضرت فاصله داشتیم و دل دل کردن های رسیدن به حضرت از برنامه های به یادماندنی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان بود.

· نظرتون راجع به ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان چیست؟

خانواده علیزاده: برنامه ریزی و حضور جوانان در کنارهم مستلزم یک فعالیت گروهی منسجم هست که در این سفر این انسجام و کارگروهی به خوبی به چشم می آمد.

خانواده مجری: نظمی که در فعالیت های عوامل این ستاد دیده شد، واقعا تحسین برانگیز و مثال زدنی بود.

· و حرف آخر . . .

خانواده علیزاده: جا داره در این لحظه از زحمات خالصانه و بی وقفه مدیر محترم کاروان جناب آقای قاسمی تشکر کنم که بدون منت تمام عزم خودشون رو برای هرچه بهتر برگزار شدن این سفر جزم کردن و بخش عمده ای از لحظات شیرین این سفر بواسطه محبت های ایشان به وجود آمده است.

خانواده مجری: ما هم از صمیم قلب برای پدر معنوی کاروان یعنی جناب آقای قاسمی توفیقات روافزون را از خداوند خواستاریم و دست ایشان را بواسطه همه تلاش های خالصانه و محبت های برادرانه شان به گرمی می فشاریم.

ارسال نظر