جشن باشکوه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در نجف اشرف برگزار شد/تصاویر

۱۳۹۶/۱۱/۲۳ ۱۶:۰۹:۲۷

به همت بعثه مقام معظم رهبری و با همراهی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، جشن باشکوه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در نجف اشرف برگزار شد .


به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از نجف اشرف ، این مراسم همزمان با سی و نهمین ساگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، در محل هتل مدینه العطاء نجف توسط بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف ، ستاد عملیات شمسا در نجف اشرف و ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور برگزار گردید .

این گزارش حاکی است ، این مراسم که میهمانان آن زائرین دانشگاهی، مدیران و روحانیون کاروان های ایرانی حاضر در نجف اشرف بودند ، با استقبال خوبی همراه بود .

بنابر این گزارش ، پس از تلاوت قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران ، صاحبی؛ نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نجف اشرف به حاضرین خیر مقدم گفت و در سخنانی ضمن تجلیل از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ، این پدیده را حاصل تلفیق دین و همت مردم ایران دانست و افزود : مردم ایران با قدمتی دیرین هماره نشان داده اند که هرگاه اراده کرده اند و خواسته اند ، فعل توانستن را صرف کرده اند و در این رهگذار تجربه های متعدد تاریخی دارند . اما جنس انقلاب اسلامی با همه اتفاقات قبل تاریخ ما متفاوت بود . این انقلاب یک انقلاب اعتقادی بود و برای اولین بار در طول تاریخ ، مردم در تبعیت یک مرجع تقلید ، قیام اجتماعی و انقلابی را آغاز و به سرانجام رساندند و این انقلاب با ریشه های عمیق اعتقادی ، توانست حیات خود را تضمین کند .

هم اکنون و پس از گذشت سالیان و مرور آن چه گذشت ، دریافته ایم که در هر برهه از زمان ، این اصل و این تبعیت رعایت شده ، به پیروزی رسیده ایم .

صاحبی همچنین گفت : این رویداد آن قدر مهم بود که سالگرد آن را باید در هر کجا باشیم گرامی بداریم و این مراسم نیز به همین منظور برنامه ریزی و اجرا شده است .

وی در ادامه به حاضرین از سوی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خیر مقدم رسمی گفت و بیان کرد : نجف برای ما قداست مذهبی بسیار والایی دارد و البته این دیار علاوه بر قداست بی انتهایش ، به دلیل اقامت سیزده ساله رهبر کبیرمان و رقم خوردن برهه حساسی از تاریخ کشورمان در این شهر مقدس ، اهمیت تاریخی بسیاری نیز برای ما پیدا کرده است .

در ادامه این جلسه ، پس از پخش نماهنگی حاوی تصاویری از سال پر خاطره پنجاه و هفت و همچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری در اهمیت برگزاری جشن های دهه فجر و بیست و دوم بهمن ، مکارم ؛ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر نجف اشرف با مرور بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در عرصه بین الملل گفت: امروزه هیچ قدرتی در دنیا و در هیچ مجمع بین المللی نمی تواند بدون توجه به نقش ایران اسلامی به طرحی فکر کند یا طرحی را پیاده کند و دنیا ما را به عنوان بازیگر اصلی صحنه های بین المللی پذیرفته است و ما همه این اقتدار و ارزش را مدیون مجاهدت های حضرت امام ( ره ) و شهدای انقلاب هستیم .

این گزارش همچنین حاکی است ، حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی ، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف ، که متولی اصلی برگزاری این برنامه نیز بود ، ضمن تبریک دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به زبان های فارسی و عربی به حاضرین ، نیت خالصانه و قربت برای خدا به همراه جان فشانی و ایثار را از اصلی ترین دلایل پیروزی انقلاب شکوهمند مردم ایران دانست و افزود : حضرت امام ( ره ) مصداق بارز کار برای خدا بود. ایشان می توانست در سکوت به ظلم و ستم پهلوی ها روزگار خود را سپری کند و با توجه به علم و نبوغ سرشار صرفاً به درس و بحث بپردازد . اما در برهه ای از زمان ، با غیرت دینی و درس آموزی از نهضت عاشورا ، ایشان دیگر نشستن را جایز ندانست و تمام قد و با ایثار فراوان ، با به خطر انداختن جان خودشان و خانواده شان بر علیه ظلم یزید زمان شان ایستادگی کردند . تحمل مصیبت هایی از جمله ، شهادت پسر ارشدشان ، تبعیدشان به کشورهای مختلف و اذیت های مختلف رژیم ستمگر پهلوی ، زندگی زیر نظر و بسیاری از اتفاقات مشابه ، بخشی از ایثار و فداکاری حضرت امام ( ره ) در جریان انقلاب بود که ایشان با دلی مملو از عشق و خلوص به پروردگار، آگاهانه این مصائب را تحمل کردند .

وی افزود : بعد از ارتحال امام عزیزمان ، مقام معظم رهبری نیز که پرورش یافته دامان امام و انقلاب بودند و شخصیت والایشان از ایشان نیز عالمی برجسته ساخته ، نیز همین راه را ادامه داده اند و ما هر زمان دلمان برای سیره امام ( ره ) و اندیشه های امام ( ره ) تنگ شود ، کافی است به مقام معظم رهبری بنگریم .

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی در بخش پایانی سخنان خودش عنوان کرد : کمتر کسی از اجانب و بیگانگان گمان می کرد این نهضت اسلامی و انقلاب مردمی که به دست یک مرجع دینی پایه ریزی و رهبری شد و توسط مردم طبقه پایین پیروی شد ، بتواند سالیان زیادی دوام بیاورد و این در حالی است که ما امروز نه تنها انقلاب خودمان را نهادینه کرده ایم ، بلکه صدور انقلاب ما نیز به اقصی نقاط جهان انجام شده است . امروزه ما شاهدیم که مردم در کشورهای مختلف به رهبر عزیز ما و به انقلاب ما عشق می ورزند و این تبلور همان نور خداوند است که انقلاب ما باعث تابش آن شد .

به گزارش خبرنگار ما ، بخش آخر این جشن باشکوه به سخنرانی میهمان عالی رتبه عراقی ، امام جمعه شهر نجف اشرف ، آیت ا... قپانچی اختصاص داشت که مشروح سخنان ایشان در اخبار تکمیلی منتشر خواهد شد .

گفتنی است؛ از بخش های خاص این مراسم حضور آیت ا... اشکوری ، دوست و همسنگر سال های دیرین حضرت امام ( ره ) و مقام معظم رهبری و همچنین مداحی پر شور و حماسی رمضان پور؛ مداح بعثه مقام معظم رهبری بود که در قالب اشعاری زیبا و پر محتوا اجرا شد .

همچنین به جز مدیران و روحانیون و زائرین کاروان های دانشگاهی و مدیران و روحانیون سایر کاروان های ایرانی حاضر در نجف اشرف ، غلامی ؛ مدیر ستاد عتبات نجف اشرف و گروهی از اعضاء دفتر امام جمعه نجف اشرف و تعدادی میهمان ویژه از کشور عراق نیز حضور داشتند .

شایان ذکر است، تزیینات خاص مکان برگزاری برنامه از جمله آذین بندی و برپایی نمایشگاهی از عکس های مستند سال های انقلاب اسلامی ، که توسط ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ، مستقر در نجف اشرف انجام شده بود بر زیبایی این برنامه افزوده بود و مجری برنامه نیز احسان ابراهیمی؛ مجری و خبرنگار اعزامی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به نجف اشرف بود که اجرای حماسی و متناسب این برنامه که توسط وی انجام پذیرفت ، به ویژه اجرای بخش لبیک یا امام که حاضرین با دست هایی گره خورده در هم به نشانه و نماد وحدت و یکپارچگی، نوای لبیک یا خمینی ( ره ) و لبیک یا خامنه ای ( خفظه ا... تعالی ) سر دادند ، از بخش های تاثیرگزار این جشن باشکوه بود .

ارسال نظر