به پاس تجلیل از مقام شامخ شهدای مدافع حرم انجام شد؛
زیارت خاص به نیابت از یک انسان خاص...

۱۳۹۶/۱۱/۲۰ ۱۱:۴۳:۴۰

در پی پاسداشت سنت زیبای زیارت نیابتی و به منظور عمق بخشی و جهت دادن به این سفر زیارتی ، کاروان زائرین دانشگاهی عتبات استان قم ، در اقدامی زیبا ، زیارت خود را به نیابت شهید مدافع حرم ، شهید مهدی ایمانی فر انجام دادند .

نیابت در زیارت، بخشی از سنت های حسنه این سفر معنوی است و نیابت از خواص روزگار ، به ویژه شهدا ،می تواند به معرفت کسب شده در این سفر معنوی بیافزاید .در روایات مذهبی بسیار داریم که به نیابت از بزرگان به زیارت برویم و در حقیقت برکات سفرهای معنوی خودمان را با آنان شریک شویم .

در قالب هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان که به همت ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور در حال برگزاری می باشد ، بسیاری از زائرین دانشگاهی در کنار زیارت خودشان و به زیبایی به نیابت از درگذشتگان و بزرگان نیز به زیارت می روند .

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از نجف اشرف ، در پی پاسداشت سنت زیبای زیارت نیابتی و به منظور عمق بخشی و جهت دادن به این سفر زیارتی ، کاروان زائرین دانشگاهی عتبات استان قم ، در اقدامی زیبا ، زیارت خود را به نیابت شهید مدافع حرم ، شهید مهدی ایمانی فر انجام دادند .

این گزارش حاکی است، در راستای این اقدام نیک ، زائرین عتبات دانشگاهی ، مراسم خاص آغاز سفر خود را با حضور خانواده گرانقدر شهید در کنار مزار مطهرش برگزار کرده و پس از آشنایی با زندگی پربار این شهید عظیم الشان ، به پاس تجلیل از مقام شامخ شهدای مدافع حرم در جهت حفظ حرم های اهل بیت (ع) و تامین امنیت سفرهای زیارتی ، عنوان کاروان خود را نیز به نام مبارک این شهید سرافراز اختصاص دادند .

در این مراسم زیبای آغازین سفر ، پس از قرائت زیارت عاشورا و قرائت فاتحه بر مزار شریف شهید مدافع حرم ، زائرین دانشگاهی عتبات، توسط والدین شهید بدرقه و رهسپار سفر زیارتی شدند .

گفتنی است؛ تمثال زیبای این شهید بزرگوار که مزین به نشان و لباس خادمی حضرت کریمه اهل بیت (ع) نیز می باشد ، به عنوان نشان این کاروان چاپ شده و در همه اماکن زیارتی نیز به نمایش گذارده می شود .

شایان ذکر است ، شهید با بصیرت مهدی ایمانی فر که خادم حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز بود، در سال 1362 متولد و آذر ماه سال جاری در راه دفاع از حرم های شریف اهل بیت (ع) در منطقه دیرالزور در شرق سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد .

ارسال نظر