همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان هرمزگان برگزار شد

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ ۱۶:۰۶:۵۰

همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان هرمزگان، عصر روز پنج شنبه ۲۸ دی ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین فقیهی؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور،زائرین دانشگاهی و مسئولین استانی در دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک؛همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان هرمزگان، عصر روز پنج شنبه 28 دی ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین فقیهی؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور،زائرین دانشگاهی و مسئولین استانی در دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس برگزار شد.

در این همایش که با حضور پر شور زائرین دانشگاهی و مسئولین کاوران ها همراه بود، حجت الاسلام و المسلمین تقوی؛مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان هرمزگان، ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین،به ارائه گزارشی کوتاه از روند ثبت نام دانشگاهیان استان در هجدهمین دوره و توضیحاتی پیرامون اعزام کاروان های دانشگاهی پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن تبریک به برگزیدگان دانشگاهی گفت:یکی از اماکن استجابت دعا، تحت قبه امام حسین(ع) است و زیارت ابی عبدالله(ع) موجب طول عمر می شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور با اشاره به ضرورت شناخت و معرفت نسبت به امام حسین(ع) اظهار کرد: امام حسین(ع) هر چه داشت در راه خدا تقدیم کرد و به این سبب است که زیارت امام حسین(ع) ثواب زیادی دارد.

وی با توصیه به اینکه افراد خداحافظی و طلب حلالیت را جدی بگیرند، افزود: زائران قبل از رفتن اگر با کسی قهر کردند حتما آشتی کنند.همچنین در طول سفر نماز اول وقت در حرم ها و تلاوت قرآن کریم را مد نظر داشته باشند.

در ادامه،بیژن لطفی؛مدیر روابط عمومی ستاد در خصوص برنامه های فرهنگی حین سفر شامل،سلام اول، وداع دسته جمعی، زیارت دوره ویژه و مسابقه چراغ راه هدایت توضیحاتی را ارائه نمود.

بیان مسائل اجرایی سفر توسط یکی از مدیران کاروان ها، پخش کلیپ، بیان خاطرات دانشجویی و قرعه کشی بین جاماندگان سفر از دیگر برنامه های برگزار شده در این همایش استانی بود .

گفتنی است؛ در هجدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات 5 کاروان از دانشگاهیان استان هرمزگان به صورت هوایی از ایستگاه پروازی یزد راهی عتبات عالیات خواهند شد.

ارسال نظر