نشست هم اندیشی مدیران و روحانیون کاروان های هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان استان قم برگزار گردید

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ ۱۴:۲۵:۰۰

نشست هم اندیشی مدیران و روحانیون کاروان های هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان استان قم با حضور ریاست ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور و مدیر کل حج و زیارت استان قم شام روز چهارشنبه مورخ ٢٦/۱۰/١٣٩٦ در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

نشست هم اندیشی مدیران و روحانیون کاروان های هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان استان قم با حضور ریاست ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور و مدیر کل حج و زیارت استان قم روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

"زیارت عتبات فرصتی مناسب برای توسعه فضای معنوی در دانشگاه ها"

در ابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین طاهری؛ مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان قم ضمن خیر مقدم به مدیران و روحانیون اظهارداشت: در دوره هجدهم تعداد کاروان های دانشگاهیان استان قم ۳۸ کاروان است که اعزام آنها از ۲ بهمن شروع می شود و تا نیمه های اردیبهشت ۹۷ ادامه دارد.

مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان قم از مدیران و روحانیون خواست تا ارتباط خود را با زائرین دانشگاهی خود از پیش از سفر برقرار کنند و آگاهی های لازم را به زائران بدهند تا در سفر بهره و حض معنوی بیشتری برده شود.

"برنامه ریزی افزایش مدت اقامت دانشگاهیان در سفر عتبات"

سپس حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا فقیهی ضمن برشمردن آثار و برکات این سفر معنوی برای دانشگاهیان به روند اجرای این سفر و اقدامات صورت گرفته پرداخت و اظهار داشت: در تلاشیم برای اینکه زائران از کاظمین و سامرا بهره بیشتری ببرند سفر را هشت روزه برنامه ریزی کنیم .

ریاست ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور همچنین یکی از اقدامات این دوره را همکاری صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم بیان کرد و گفت: دانشجویان تحت پوشش این وزارتخانه می توانند از وام زیارتی برخوردار باشند که پرداخت آن پس از دوره دانشجویی است.

"مدیران کاروان ها باید از سنخ دانشگاهیان باشند"

در ادامه اکبر رضایی با بیان ویژگی های کاروان های دانشگاهیان اعلام داشتند ما مدیران کاروان های دانشجویی را با حساسیت انتخاب می کنیم و سعی داریم که از سنخ خود دانشگاهیان باشند.

مدیر کل حج و زیارت استان قم به مدیران توصیه کردند که همکاری لازم را با ستاد عتبات دانشگاهیان داشته باشند و در وقت گذاری کوتاهی نکنند.

در پایان این نشست مدیران و روحانیون کاروان های دانشگاهی به بیان پیشنهادات و انتقادات خود نسبت به برنامه های عتبات دانشگاهیان پرداختند.





ارسال نظر