نشست اختصاصی کاروان حج اساتید با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مکه مکرمه+تصاویر

۱۴۰۲/۰۴/۱۷ ۰۳:۱۸:۰۹

نشست صمیمی حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با کاروان اساتید دانشگاهی روز گذشته در مکه مکرمه برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک ،اعضاء کاروان حج تمتع اساتید و اعضاء هیأت علمی دانشگاه ها، روز گذشته در فضایی صمیمی با حجت الاسلام والمسلمین نواب،نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، در مکه مکرمه دیدار و به ارائه مقالات و بیان پیشنهادات فرهنگی و اجرایی با موضوع "حج، در نگاه رهبری ویژه دانشگاهیان" پرداختند.

در این دیدار که با قرائت قرآن کریم، مدیحه سرایی و اجرای تواشیح به مناسبت عید سعید غدیر آغاز شد، درابتدا حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی،روحانی کاروان به ارائه توضیحاتی درخصوص روند شکل گیری کاروان، سطح علمی اعضاء و میزان تاثیرگزاری پس از سفر کاروان اساتید در سطح دانشگاه ها پرداخت و گفت: برکت روح حج در فضای دانشگاه ها، زمینه ساز اعتلای فرهنگی و رسیدن به هدف امام راحل درخصوص اسلامی شدن دانشگاه هاست.

وی در ادامه اشاره داشت: حمایت از این جریان فرهنگی نو که در دانشگاه ها به راه افتاده می تواند ثمرات مثبت و خوبی داشته باشد.

در ادامه از اساتید حاضر در جلسه برای ارائه مقاله دعوت که ابتدا آقای احسان طوفانی نژاد عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مقاله ای (مشترک با همکاری خانم دکتر جبل عاملی عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران) با موضوع روابط بین فرهنگی در حج، فرصت ها، چالش ها و نقش فناوری در آن و سپس آقای محمدرضا دارایی عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور با موضوع تبیین حج ابراهیمی در جهت تمدن سازی بر اساس تفکر هولو گرافیگ و در ادامه نیز خانم دکتر ملونی از معاونت علمی فنآوری ریاست جمهوری نیز مقاله ای با موضوع شبکه سازی در جهان اسلام ارائه دادند.

لازم به ذکر است تعداد شش نفر برای ایراد سخنرانی در این جلسه اعلام آمادگی کرده بودند که به دلیل ضیق وقت فقط سه نفر و به صورت فشرده مطالبی را بیان داشتند و جمیع مقالات آماده شده برای مطالعه و بهره بردای مسئول محترم بعثه در اختیار ایشان قرار گرفت.

آقای دکتر علی حاجی لوئی عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف مقاله ای با موضوع تداوم رهبری الهی مسلمین از طریق انتخاب اصلح در غدیر، خانم دکتر سادات شیرازی استاد فلسفه دانشگاه الزهرا نیز مقاله ای با عنوان تمدن سازی حج، خانم فاطمه حاجیلویی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج مقاله ای با عنوان ارتباط حج با عالم غیب و همچنین مقاله حج راهگشایی به سوی عالم غیب و باطن توسط حجت الاسلام والمسلمین لواسانی استاد سطوح عالی حوزه علمیه تهران و استاد مدعو دانشگاه از دیگر اساتیدی بودند که مقرر بود در این همایش به ارائه مطلب و سخنرانی بپردازند.

در ادامه این جلسه، آقای حسین خواجه پور عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف و خانم فاطمه حاجیلویی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، به نمایندگی از اعضاء کاروان اساتید، سخنانی با محوریت حج و اثرگزاری معنوی این آئین الهی در فضای جامعه داشتند و پیشنهادات و نظرات کاربردی اعضاء کاروان در حوزه فرهنگی و اجرایی بیان و اشاره کردند:

باتوجه به استقبال بی نظیری که از این کاروان شده پیشنهاد می شود برای سال آینده میزان سهمیه بیشتر و برای دیگر استان ها هم این کاروان درنظر گرفته شود.

در ادامه این جلسه صمیمی، حجت الاسلام والمسلمین نواب، ضمن خیرمقدم و آرزوی قبولی اعمال برای اعضأ این کاروان، گفت:مسئله دانشگاه و جریان سازی فرهنگی در فضای دانشگاه یکی از دغدغه های مهم انقلاب از بدو پیروزی تا به امروز بوده و همیشه در کلام امام راحل و مقام معظم رهبری از دانشگاهیان به نام قشر فرهیخته نام برده شده لذا ضروری است که به این بخش از جامعه نگاهی خاص وجود داشته باشد.

ایشان از مقالات و سخنان ارائه شده اساتید در این جلسه استقبال و این جلسه را عالی توصیف کرد و گفت:تمام مواردی که عزیزان در این جلسه اشاره کردند همواره دغدغه ما بوده ولی امروز با نگاه ویژه و از جنس دانشگاهی با این مسائل روبرو شدیم و قطعا این نگاه، راهگشاست و ان شالله تمامی این سخنان هم در حوزه فرهنگی و هم در حوزه اجرایی مورد استفاده و بهره برداری قرار خواهد گرفت.

در پایان به اساتید حاضر در جلسه، از طرف بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت، هدیه ای به رسم یادگار تقدیم شد.


ارسال نظر