کاروان دانشگاهیان پس از وداع با مدینه منوره عازم مکه مکرمه شد

۱۴۰۲/۰۴/۰۳ ۰۷:۳۲:۲۴

کاروان حج دانشگاهیان از استان های تهران و البرز با مدینه منوره وداع و عازم مسجد شجره و در نهایت مکه معظمه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، کاروان حج دانشگاهیان متشکل از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان تهران و البرز پس از شش روز اقامت در مدینه منوره با شهر پیغمبر(ص)،حضرت فاطمه زهرا(س) و ائمه بقیع(علیهم السلام) وداع و عازم مسجد شجره و در نهایت مکه معظمه شدند.

اعضای این کاروان پس از حضور در مراسم معنوی وداع با مدینه منوره و با پوشیدن لباس احرام، این شهر مقدس را ترک و راهی مسجد شجره شدند تا بعد از انجام مقدمات اعمال عمره تمتع و ذکر تلبیه، راهی مکه مکرمه شوند.

زائرین مدینه قبل در مسجد شجره مُحرم می شوند. مسجد شَجَره یا مسجد ذوالحُلَیْفه از مساجد تاریخی مدینه منوره است که در منطقۀ «ذوالحلیفه» یا «آبارعلی» در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی(ص) در مسیر مکه مکرمه قرار دارد. ذوالحلیفه، میقات کسانی است که برای عمره تمتّع و عمره مفرده از مدینه منوره به مکه مکرمه می‌روند. این محل با نام‌ مسجد الاحرام نیز شناخته می‌شود. پیامبر اکرم(ص) نیز در سفرهای عمره و حج تمتع در این میقات، مُحرم شدند.

حجاج این کاروان پس از طی مسافت بین مدینه منوره تا مکه مکرمه، به سرزمین وحی وارد شدند و با ورود به مسجد الحرام به صورت دسته جمعی اعمال عمره تمتع را به جای آوردند.

ارسال نظر