زائران دانشگاهی از اماکن تاریخی و مذهبی مدینه منوره بازدید کردند+تصاویر

۱۴۰۲/۰۳/۳۱ ۰۸:۲۱:۰۱

زائران کاروان حج دانشگاهیان در زیارت دوره با عمده ترین آثار تاریخی و مذهبی صدر اسلام در مدینه منوره آشنا شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،زائران دانشگاهی كه به عربستان سفر نموده اند، ابتدا به مدينه منوره مشرف شده و در چند روز اقامت در شهر مدينه، عمدتا به زيارت پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله) و فاطمه زهرا(سلام الله عليها) و نيز ائمه مظلوم بقيع (عليهم السلام) مي‌روند و پس از كسب فيوضات معنوي و آمادگي روحي لازم براي انجام اعمال به شهر مكه عزيمت مي‌كنند.

بر اساس این گزارش، هر کاروان حج گزار ایرانی، یک روز در مدینه منوره به صورت گروهی به زیارت امکان مقدس و تاریخی این شهر مقدس مشرف می شود که به زیارت دوره معروف است.زائران کاروان حج دانشگاهیان نیز روز گذشته طی یک اردوی نیم روزه با حضور در اماکن تاریخی و مذهبی صدر اسلام در مدینه منوره با تاریخچه و حوادثی که در آنجا رخ داده بود، آشنا شدند.

در شهر مدينه منوره،عموم زائران از مسجد قبا، مسجد قبلتين، مزار حضرت حمزه سيد الشهدا (عليه السلام) و شهداي احد در منطقه عملياتي جنگ احد و نيز محل جنگ احزاب يا خندق و مساجد موجود در آن منطقه ديدن مي‌كنند.

حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی،روحانی این کاروان، در اماکن مختلفی که مورد بازدید و زیارت قرار گرفت، به حوادث تاریخی صدر اسلام اشاره نمود و اساتید دانشگاههای تهران و البرز با بخشی از تاریخ اسلام آشنا شدند.

ارسال نظر