حجت الاسلام والمسلمین رستمی در جمع کاروان حج دانشگاهیان:
ولایت محور حج است

۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ۱۷:۱۰:۰۹

حجت الاسلام والمسلمین رستمی در جمع حجاج دانشگاهی:ولایت محور حج است. حرکت عبادی محض که با بُعد اجتماعی سیاسی بزرگ و با محوریت ولایت اتفاق می افتد، یک حرکت تمدنی است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، جلسه توجیهی-آموزشی پیش از سفر کاروان حج دانشگاهیان روز جمعه 19 خرداد ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین رستمی،رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد.

این جلسه آموزشی از ساعت 9:00 صبح با قرائت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و نماهنگ حج آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع زائران دانشگاهی گفت:بین همه انسان ها، دوستداران اهل بیت(ع)، ایرانیان و بین همه دانشگاهیان شما برای این سفر انتخاب شده اید، این یعنی به شما توجه شده و حتما توفیقی داده شده که به همه داده نمی شود .امام صادق (ع) فرمودند هیچ راهی و سفری و خروج از منزلی مانند سفر حج ارزشمند نیست. خیلی ها هستند تمکن مالی دارند اما این توفیق به ایشان داده نمی شود. این فرصت عظیم گرانقدراست و معلوم نیست تکرار شدنی باشد یا خیر.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود:شما به زیارت پیامبر اعظم(ص) و صدیقه کبری(س)، زیارت ائمه بقیع و خانه خدا مشرف می شوید و چقدر انسان باید برای لحظه لحظه سفر برنامه ریزی کند.

در روایات به میهمانان خدا وفد الله گفته شده .وفد به هر مهمانی نمی گویند مگر اینکه با حالت تشریفاتی و دیپلماسی خاصی وارد شود،وفد الله کسی است که میهمان ویژه می شود.طبق روایات، تعظیم و تکریم حج گذار شامل حال شماست و خودتان توجه دارید به این ظرفیت بزرگ که در مقطع محدود به شما داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی درباره حج گفت: حج تاسیس ویژه الهی است که عبودیت در محض ترین حالت ممکن در آن اتفاق می افتد. در مقطعی از همه آنچه داری از همه تشخص ها، رنگ، لباس باید بگذری و به مقام عجز، خاکساری عبودیت و فقر محض در محضر خداوند متعال برسی و از تمام آنچه اختیار داشتی باید بگذری.

معصومین می فرمودند بیچاره ترین بندگان تو در محضر دربار تو قرار گرفته اند. در کنار این عبودیت، در میان جمع بودن با شکل واحد اهمیت دارد. شما ماموریت حج پیدا کردید و برای منافع امت اسلام با دیگر حجاج باید آشنایی پیدا کنید تا نقشه های شیطانی برملا شود.تا جایی علیه شیعیان کار تبلیغاتی شده که در حج وقتی شیعه می بینند تعجب می کنند که آیا شیعه هم به سفر حج آمده؟

وی ادامه داد:موضوع ولایت، محتوای حج است. امام باقر (ع) در روایتی فرمودند حاجیانی که خانه کعبه را زیارت می کنند باید به زیارت امام برسند، یعنی حج کامل با زیارت امام است .ولایت محور حج است حرکت عبادی محض که با بُعد اجتماعی سیاسی بزرگ و با محوریت ولایت اتفاق می افتد، یک حرکت تمدنی است.

در حج فرصت هایی برای جلب توجه خدا وجود دارد و اینکه این سفر انس با امام زمان(عج) باشد و دست کسی را در دست حضرت قرار دهید و از خدا بخواهید که مسیر حج را برای شما دائمی قرار دهد و دست وجود خودتان را بگیرید تا راه را گم نکنید.

در این جلسه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور،رئیس و مسلمی معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد، توضیحات اجرایی توسط دکتر جوراستی، مدیر کاروان حج دانشگاهیان بیان شد.در ادامه حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی،روحانی کاروان در خصوص حج با تکیه بر روایات اهل بیت(ع) به سخنرانی پرداخت و به بخشی از احکام و مناسک حج اشاره نمود.

گفتنی است، این کاروان 135 نفره متشکل از اساتید دانشگاه های استان تهران و البرز است که اواخر خرداد ماه به حج تمتع اعزام خواهند شد.


ارسال نظر