اعزام ۴۰۰ دانشجو در طرح ملی حامیم به کربلای معلی

۱۴۰۱/۰۷/۰۹ ۰۸:۵۵:۳۹

۴۰۰ نفر از دانشگاهیان استان مازندران در قالب طرح ملی حامیم به همت ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به عتبات عالیات مشرف شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، 400 نفر از دانشگاهیان استان مازندران در قالب طرح ملی حامیم به همت ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به عتبات عالیات مشرف شدند.

بر اساس این گزارش،طرح ملی حامیم به عنوان یک طرح آموزشی، مهارتی و تشکیلاتی از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و با حضور۱۵ هزار نفر از دانشجویان فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در مرداد و شهریور ماه سال جاری در دانشگاه های کشور برگزار گردید . یک محتوای اندیشه‌ای عمیق در قالب این طرح به دانشجویان شرکت کننده ارائه و در کنار این محتوا، دانشجویان آموزش‌های مهارتی، معرفی و فوق برنامه را نیز دریافت نمودند.

در برخی استان ها این طرح در دانشگاه یا در قالب اردوی زیارتی در شهرهای مقدس مشهد و قم برگزار شد. در استان مازندران این طرح با برنامه ریزی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در قالب اعزام 400 نفر از دانشگاهیان این استان در قالب دو گروه مجزای 200 نفره شامل دانشجویان دختر و پسر در بازه های زمانی جداگانه صورت گرفت و دانشجویان این دوره را در کربلای معلی برگزار نمودند.

دانشگاهیان در این اردوی یک هفته ای سه شب در کربلای معلی،سه شب در نجف اشرف و یک شب را درسامرا و کاظمین اقامت داشتند.همچنین برای نخستین بار با هماهنگی با عتبه عسکرئین(علیهم السلام) دانشجویان یک شب را در شهر مقدس سامرا و در حرم مطهر بیتوته کردند.

گفتنی است،اعزام دانشگاهیان در قالب این طرح به عتبات عالیات، مقدمه ای برای اعزام های ارزان قیمت دانشگاهیان به اعتاب مقدسه است .

ارسال نظر