تداوم محافل انس و معرفت در مدینه / بهترین سوغاتی حاجیان خانه خدا

۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۰۸:۳۰:۰۱

حجت‌الاسلام صمدی یزدی در محفل انس و معرفت مدینه با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) بیان کرد: با بردن سوغاتی های نورانی از فضاهای معنوی مکه و مدینه می توانیم در هنگام برگشت تحولی در خود ایجاد کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی لبیک، زائرانی که هر سال از ایران عازم زیارت خانه خدا و حرم پیامبر اسلام (ص) می‌شوند، در دو شهر مدینه منوره و مکه مکرمه در آیین‌های پرمعنایی با نام «محفل انس و معرفت» شرکت می‌کنند. یکی از این محافل عصر روز (4 تیرماه) با حضور زائران دانشگاهی و روحانیون کاروان‌ها در سالن اجتماعات هتل انوارالازهراء برگزار شد.

در این مراسم معنوی ابتدا مسعود نوری، از قاریان ممتاز کشورمان به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت. در ادامه حجت‌الاسلام صمدی یزدی، از خطیبان بعثه مقام معظم رهبری، در سخنانی با بیان روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: پیامبر می فرمایند که شش توصیه را از من قبول کنید تا من هم بهشت را برای شما ضمانت کنم.

وی افزود: واقعیت این است که منشأ همه گناهان دروغ است و صریح آیات و روایات این است که دروغ با ایمان سازگاری ندارد.

حجت‌الاسلام صمدی یزدی با بیان اینکه دومین مورد خلف وعده است، افزود: خیلی‌ها گمان می‎کنند که تخلف از وعده‌هایی که به دیگران می‌دهند گناه نیست. در جریان اسماعیل صادق‌الوعد شنیده شده است که یک سال سر قرارش منتظر ماند تا آن شخص بیاید. سومین نکته هم امانتداری و پرهیز از خیانت در امانت است. امانتداری دایره گسترده ای دارد و حتی اگر کسی با شما حرفی زد و مواظب بود که دیگری نشنود حق ندارید که آن را جای دیگری تعریف کنید. کسی که حج انجام می‌دهد تا وقتی گناه نکرده است، این نور در وجودش باقی است و این نور امانت است.

وی بیان کرد: چهارمین نکته این است که چشمتان را از حرام ببندید که یک مصداق آن«نگاه نکردن به نامحرم است و این کار کم‌هزینه چقدر در قرآن کریم بزرگ شمرده شده است. پنجم می‌فرماید عفت خودتان را حفظ کنید؛ عفت دامن، شکم و چشم و ششمین مورد هم حفظ دست و زبان از حرام است.

وی در پایان افزود: رسول الله(ص) در این روایت می‌گوید که بهشت را برای کسی که در سخن دروغ نگوید، خیانت در امانت نداشته باشد، چشمش را از گناه نگه دارد، عفت را حفظ کند و دست و زبان را از حرام دور کند، تضمین می‌کنم. باید این سوغات‌ها را از فضاهای معنوی سفرهای زیارتی با خود ببریم تا تحولی در هنگام برگشت در ما ایجاد شود.

پایان‌بخش این مراسم، مداحی و نوحه‌سرایی حاج علی فراهانی، از مادحین پیشکسوت در سفرهای حج تمتع بود که با استقبال دل‌های آماده زائران حرم نبوی(ص) مواجه شد.

ارسال نظر