ورود کاروان حج دانشگاهیان به شهر پیامبر(ص)+تصاویر

۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۱۲:۴۶:۵۳

کاروان حج دانشگاهیان متشکل از ۸۵ نفر از اساتید دانشگاه های استان تهران و البرز روز جمعه سوم تیرماه از تهران راهی مدینه منوره،شهر پیامبر گرامی اسلام(ص) شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،کاروان حج دانشگاهیان متشکل از 85 نفر از اساتید دانشگاه های استان تهران و البرز روز جمعه سوم تیرماه از تهران راهی مدینه منوره،شهر پیامبر گرامی اسلام(ص) شدند.

زائرین این کاروان پس از استقرار در هتل،به صورت دسته جمعی راهی حرم مطهر نبوی شدند تا سلام و صلوات اول خود را نثار رحمه للعالمین،حضرت فاطمه زهرا(س) و ائمه بقیع(علیهم السلام) نمایند.عطر اولین صلوات در جوار بارگاه منور رسول الله(ص) با حال و هوای معنوی خاصی همراه بود.مشتاقانی که برای رسیدن به این لحظات 16 سال منتظر بودند اکنون میهمان مدینه ای شدند که میزبان آن مهربان ترین مخلوق خداوند در روی زمین است.

طنین روضه حضرت ام البنین(س)و حضرت عباس(ع)اولین نوایی بود که علی فراهانی،معاون و مداح کاروان روبروی قبرستان بقیع زمزمه نمود و چشم های بارانی زائرینی که آرام و بی صدا اشک می ریختند غربت و مظلومیت هزار و چهارصد سال قبل مدینه را یادآور شد.

صبح روز جمعه که درب های قبرستان مظلوم بقیع برای ساعاتی به روی زائرین گشوده شد، کریم مدینه امام حسن مجتبی(ع) و پیام آور عاشورا امام زین العابدین(ع) و شکافنده علوم، امام محمد باقر(ع) و صادق آل محمد(ع) میزبان گروهی از شیعیان و زائرین این کاروان بودند که سهمشان از زیارت، سلام از دور و توقف دقایقی کوتاه در جوار این قبور مطهر بود،زیارتی که بانوان گروه از آن محروم بودند و فقط از پشت پنجره های بقیع و از فاصله ای دورتر موفق به زیارت شدند.

این کاروان شش روز را میهمان مدینه منوره اند و پس از آن برای انجام اعمال حج تمتع راهی مکه معظمه خواهند شد.

ارسال نظر