کارت واکسن برای سفر به عتبات الزامی است

۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۱۱:۲۷:۵۱

به اطلاع کلیه زائران عتبات دانشگاهیان اعم از اصلی و ذخیره می رساند،برای اعزام به عتبات، داشتن کارت واکسیناسیون الزامی است.

به اطلاع کلیه زائران عتبات دانشگاهیان اعم از اصلی و ذخیره می رساند،برای اعزام به عتبات، داشتن کارت واکسیناسیون الزامی است و همه زائرانی که به صورت هوایی و در صورت بازگشایی مرزها به صورت زمینی عازم عراق شوند، باید واکسن کرونا زده باشند.

بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا، داشتن کارت واکسیناسیون و نتیجه منفی آزمایشPCR برای۷۲ ساعت قبل از پرواز الزامی است.همچنین کشور عراق داشتن کارت واکسن با دو دوز تزریق و همراه بردن نتیجه منفی آزمایشPCR را برای زوار لازم می داند.

گفتنی است، سفر به عتبات بدون داشتن کارت واکسیناسیون امکان‌پذیر نیست و شرکت‌های هواپیمایی نمی‌توانند به افرادی که واکسن کرونا نزدند، بلیت بفروشند.

دانشگاهیان محترم به این مورد توجه خاص داشته باشند که این قانون به منظور حفظ سلامت عمومی زائران ایرانی و شهروندان کشور میزبان وضع شده و رعایت آن از لحاظ اجتماعی، اخلاقی و شرعی واجب است.

زائرانی که دو دز واکسن خود را دریافت کرده اند، به سامانه درخواست کارت واکسن وزارت بهداشت مراجعه کنند و درخواست صدور کارت واکسن دیجیتال به زبان فارسی و انگلیسی دهند.لازم به ذکر است این کارت بعد از صدور تا دو هفته بعد اعتبار دارد.
سامانه درخواست کارت واکسن

ارسال نظر