حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری‌پور مطرح کرد:
ایجاد بسته های متنوع برای سفر به عتبات مطلوب است

۱۳۹۸/۰۳/۰۸ ۱۰:۴۱:۴۶

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: ایجاد بسته‌های متنوع برای سفر به عتبات عالیات بسیار مطلوب است، اما نیاز به ارائه تخفیف مناسب برای سفرهای دانشجویی است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی؛ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌ها با علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی در این دیدار گفت: توفیق تسهیل زیارت، اقدامی مهم است که خوشبختانه در سازمان حج و زیارت برای این امر برنامه‌ریزی کرده‌اید. در صورتی که امکان ارائه خدمات ارزان‌تر برای دانشجویان فراهم شود، تعداد بیشتری از دانشجویان می‌توانند از ظرفیت معنوی زیارت استفاده نمایند.

علیرضا رشیدیان؛ رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این دیدار گفت: زیارت، ظرفیتی ارزشمند برای ارتقای باورهای دینی و اعتقادی در انسان دارد، به‌گونه‌ای که دل‌ها با معصومین و ابعاد وجودی آن بزرگواران، ارتباطی نزدیک‌تر می‌یابند و دل‌ها در این زیارت صیقل خورده و روح جلا می‌یابد و حداقل بهره‌ای که زائر از زیارت کسب می‌کند، آشنایی با کلام و سیره امام معصوم است.

رشیدیان در ادامه با اشاره اینکه ظرفیت دانشجویان به‌عنوان نیروی جوان دارای تخصص، ایده و خلاقیت در کنار خودباوری و خداباوری آنان می‌تواند در حل مشکلات کشور به‌ویژه در حوزه اجرایی و مباحث اجتماعی بسیار گره‌گشا باشد، گفت: باید در بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان، فرهیختگان و دانشجویان در این راستا به‌خوبی بهره برد و این توان و خلاقیت و تخصص را پای کار آورد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برنامه‌ریزی و ایجاد بسته‌های متنوع سفرهای زیارتی به‌تناسب خواست، ذائقه و توانایی مالی اقشار و گروه‌های مختلف مردمی و زائران به‌منظور بهره‌مندی همگان از این سفرهای معنوی گفت: دانشجویان نیز می‌توانند متناسب با ایام تعطیلی، میان‌ترم و... از ظرفیت‌های پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده برای سفرهای زیارتی به‌صورت سازماندهی شده بهره ببرند.

رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار همچنین از آمادگی کامل این سازمان برای ارائه هرگونه خدمات در حوزه عتبات مطابق نظر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: سازمان علاقمند است تا در کنار نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ، نقش خود را در ارتقای فرهنگی، اخلاقی و دینی دانشجویان ایفا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری‌پور؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور نیز در این نشست گفت: ایجاد بسته‌های متنوع برای سفر به عتبات عالیات بسیار مطلوب است، اما نیاز به ارائه تخفیف مناسب برای سفرهای دانشجویی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری‌پور با قدردانی از تعامل و خدمات سازمان حج و زیارت در این رابطه، خواستار فراهم شدن امکاناتی برای دریافت هزینه‌های این زیارت به‌صورت دو مرحله‌ای شد.

ارسال نظر