بیش از ۸۰ کاروان دانشگاهی در ۲ دهه اول ماه رجب وارد کربلای معلّی شدند

۱۳۹۸/۰۱/۰۷ ۱۴:۳۱:۱۰

کربلای معلّی در دهه دوم ماه رجب همچون دهه اول، شاهد حضور پرشور زائران دانشگاهی از سراسر کشور بود.


به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلّی، امروز چهارشنبه 7 فروردین مصادف با 20 رجب المرجّب و پایان دومین دهه از ماه پر خیر و برکت رجب است. سالروز ولادت امام محمد باقر (ع) در ابتدای این ماه، ولادت امام جواد (ع) در دهمین روز و از سوی دیگر ولادت امام علی (ع) در اواسط این ماه جلوه‌ای دیگر به این ماه عظیم‌الشأن داده است. یکی از اعمالی که در این ماه از سوی اهل بیت (ع) بسیار مورد تأکید قرار گرفته، زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) است.

کربلای معلّی از آغاز ماه رجب تاکنون شاهد حضور کاروان‌های زیارتی بسیاری از سراسر کشور بوده است، اما در این میان تعداد کاروان‌های دانشجویی و دانشگاهی که توفیق حضور در کربلا آن هم در این ایام خاص را پیدا کردند، قابل توجه بوده و در دهه دوم ماه رجب 40 کاروان از استان‌های مختلف کشور وارد کربلای معلّی شدند، این در حالی است که در دهه نخست این ماه نیز 44 کاروان وارد این سرزمین مقدس شده بودند.

به گزارش لبیک، امسال بیستمین دوره اعزام زائران عتبات دانشگاهيان از ابتدای بهمن آغاز شده و تا اواسط اردیبهشت نیز ادامه خواهد داشت. در دو ماه آخر سال 97 بیش از 200 کاروان دانشگاهی با جمعیتی بیش از 8 هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نیز چهار برنامه اصلی برای زائران دانشجویی و دانشگاهی تدارک دیده که از جمله آن برگزاری مراسم سلام اول به صورت دسته جمعی در مقابل باب القبله حضرت سیدالشهداء (ع) است.

یکی از برنامه‌های فرهنگی دیگر ستاد که به‌ صورت انحصاری برای کاروان‌های دانشگاهی برگزار می‌شود و طبق نظرسنجی‌های انجام‌ شده در دوره‌های گذشته از استقبال بسیار خوبی برخوردار بوده، همایش «أحلی من العسل» در کربلای ‌معلی است. این برنامه روایتگری که در سالن همایش‌های بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار می‌شود، تلفیقی از واقعه عاشورا و هشت سال دفاع مقدس است که با اجرای راویان بعثه مقام معظم رهبری برای دانشجویان به تصویر کشیده می‌شود. برگزاری زیارت مرقد مطهر حرّ بن یزید ریاحی و سرانجام مراسم وداع و قرائت پیمان‌نامه از دیگر برنامه‌های ستاد در مدت حضور زائران دانشگاهی در کربلا به شمار می‌رود.

ارسال نظر