بعد از مذاکرات با طرف سعودی صورت خواهد گرفت ؛
ثبت نام از زائران حج تمتع ۹۷

۱۳۹۶/۰۹/۰۸ ۱۰:۲۶:۲۳

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با اشاره به اینکه ثبت نام از زائران حج تمتع آینده بعد ازسفر رئیس سازمان حج وزیارت به عربستان انجام خواهد شد، تاکید کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری، سیاست های نظام و مفاد تفاهم نامه ای که با طرف سعودی امضاء خواهد شد محور برنامه ریزی حج آینده خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر؛ نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با اشاره به اینکه دو کشور ایران وعربستان سعودی هم اکنون روابط سیاسی ندارند، افزود: جمهوری اسلامی ایران بنا دارد حج برگزار شود و مذاکرات آینده رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر حج عربستان وضعیت ثبت نام از زائران را روشن خواهد کرد.

بر پایه این گزارش ، در نشست شوراي برنامه ريزي وهماهنگي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تشکیل شد، همچنین حمید محمدی؛ رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد که تعداد دارندگان فیش های اولویت دار تا پایان آبان ماه 85 حدود 90 هزار نفر برآورد می شود.

درادامه این جلسه مسئولان کمیته های آسیب شناسی در حوزه های تغذیه،تدارکات و مسکن از نتایج نشست های این دو کمیته گزارش مشروحی ارائه و پیشنهادات و راهکارهای کارشناسی را بیان کردند که درهر مورد تصمیماتی اتخاذ شد.

کمیته مسکن با تاکید برلزوم توجه به نکات حقوقی در امضای قرارداد اجاره هتل ها با طرف های سعودی، از امکان فراهم کردن تسهیلات لازم در حوزه اسکان و شناور بودن مدت اقامت با توجه به درخواست های زائران با هدف ایجاد آرامش بیشتر در سفر حج خبر داد و گفت: تفاهم اولیه با طرف های سعودی برای اجاره بخشی ازهتل های مورد نیاز در مکه معظمه و مدینه منوره انجام شده است که در صورت امضای تفاهم نامه حج 97 اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

در پایان این جلسه مقررشد نتایج حاصله در دیگر کمیته های آسیب شناسی متشکل از کارشناسان بعثه مقام معظم رهبری ، ‌سازمان حج و زیارت و کارگزاران و نیروهای خارج از مجموعه حج و زیارت در خصوص حج 96 و بررسی های صورت گرفته در کارگروه بهداشت و درمان با رعایت اولویت در نشست های آینده شورای برنامه ریزی مطرح و درباره آن تصمیم گیری شود .

ارسال نظر