نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت:
در حوزه فرهنگی اربعین کار بزرگی انجام شد

۱۳۹۶/۰۸/۳۰ ۰۸:۳۷:۲۵

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با تقدیر از تلاش همه دست اندرکاران در ایران وعراق برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی تاکید کرد: کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین امسال کار بزرگ و موفقی را ساماندهی و اجرا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج،درنشست شوراي برنامه ريزي و هماهنگي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت که روز گذشته به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر تشکیل شد ، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: ساماندهی اعزام و بازگشت حدود دومیلیون و سیصد هزار زائر کاری دشوار و طاقت فرسا است لذا بدینوسیله از تلاش ها و اقدامات صورت گرفته تقدیر و تشکر می کنیم.

وی فعالیت بخش های مختلف را درمقایسه با سال های گذشته بهتر توصیف و در عین حال تصریح کرد: بحث آسیب شناسی از جمله جلوگیری از اسراف، پرهیز از موازی کاری ، حرکت به سمت کارهای منطقی و عقلانی و استفاده از دیدگاه و راهکارهای مردم باید جدی گرفته شود و نقاط ضعف رفع و نقاط قوت تقویت گردد.

نماینده ولی فقیه تاکید کرد: بعد مردمی حرکت عظیم پیاده روی اربعین که بدون حادثه تروریستی و با کمترین حوادث به پایان رسید برعظمت اربعین امسال افزود و خدای را بر این نعمت سپاسگزاریم.

بر پایه این گزارش ، دراین جلسه حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری و رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با ارائه گزارشی از فعالیت های این کمیته دراربعین 96 ، اظهار داشت: تهیه و تدوین سیاست ها و راهبردهای اربعین امسال در97 اصل و 378 اقدام فرهنگی ، آموزشی و تبلیغی بر مبنای سیاست ها و اصول ابلاغی انجام شد.

شرکت کنندگان در این جلسه همچنین ایجاد تمرکز در واگذاری وظایف و مسئولیت ها در اربعین آینده را ضروری توصیف و تاکید کردند: باید با اقدامات غیرقانونی در حوزه صدور روادید برخورد شود و از اتلاف وقت، هزینه های زائد و هدر رفت امکانات جلوگیری بعمل آید.

درادامه این جلسه آقایان نصرالله فرهمند؛ مدیرعملیات حج 96 از نتایج حاصله در25 کمیته تشکیل شده متشکل از کارشناسان بعثه مقام معظم رهبری ، ‌سازمان حج و زیارت و کارگزاران و نیروهای خارج از مجموعه حج و زیارت برای آسیب شناسی حج 96 و دکترسید علی مرعشی؛ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از بررسی های صورت گرفته در کمیته بهداشت و درمان گزارش دادند. آقای حمید محمدی؛ رئیس سازمان حج و زیارت هم اعلام کرد: دربرنامه ریزی برای حج آینده فراخوان برای پیش ثبت نام از صاحبان فیش های اولویت دار و پیش بینی دوره های متفاوت زمانی برای سفر حج مدنظر خواهد بود.

سرپرست حجاج ایرانی نیز با اشاره به افزایش نرخ برخی از خدمات درعربستان تاکید کرد: رعایت حق الناس و پاسخگویی به مردم باید دراولویت برنامه ها قرارگیرد.

وی از مسئولان کمیته های آسیب شناسی خواست نتایج بررسی های خود را ظرف یک ماه آینده به این جلسه ارائه دهند تا نسبت به اصلاح نکات مورد نظر اقدام و نواقص برطرف شود.

ارسال نظر