یاری کردن امام حسین(ع) و دین هزینه دارد

۱۳۹۶/۰۷/۲۵ ۱۴:۱۷:۵۶

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق در جمع زائرین دانشگاهی گفت: یاری کردن امام حسین(ع) و دین هزینه دارد. نباید چراغ سبز به دشمن نشان دهیم و نباید بترسیم، همانطور که امام حسین(ع) نهراسید و نتیجه آن هم عاشورا شد .

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی،همایش احلی من العسل روز گذشته با حضور کاروان های دانشگاهی از استان های کرمان،فارس،کاشان،تهران،بوشهر،خراسان رضوی و اصفهان در کربلای معلی برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن مجید توسط یکی از زائرین دانشجو آغاز گردید و رضا همدانی؛نماینده ستاد در عراق به زائرین دانشگاهی خوشامد گفت.

در ادامه،حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی؛مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: میزان بهره و پاداش زائر به میزان معرفت انسان هاست. دریا آب بسیار زیادی دارد؛ اما هر کس اندازه ظرفش آب بر می دارد . ظرف ما نیز معرفت است و میزان معرفتمان، اندازه ظرفمان است. قرآن نیز روی این موضوع بسیار تاکید دارد:«ای کسانی که ایمان آورده اید، ایمان بیاورید» بدین معناست که در همان اندازه نمانید، پیشرفت کنید و اندازه ظرفتان را بیشتر و بزرگتر کنید.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی گفت:زیارت حکم چکاب کامل را دارد. هر انسانی در طول عمرش هر چند وقت یکبار برای حفظ سلامتی بدنش، فشار خون،چربی، ضربان قلب و ... را نزد پزشک بررسی می کند.در زیارت نیز زائر،اخلاق، دین و اعتقادات خود را به امام عرضه می کند، یعنی ما آمده ایم اینجا تا عقاید خود را به امام نشان دهیم و عرضه کنیم، این یک ملاک و شاخص است.

وی افزود:بحث آمدن به زیارت، بحث به دست آوردن معرفت است و معرفت غیر از علم است. علم مانند باند فرودگاه و معرفت مثل پرواز است. همانطور که در سنگر علم و دانش نشستید تلاش کنید معرفت را نیز افزایش دهید. معرفت یعنی باور، بینش، یعنی رسیدن، چشیدن و ... هر چه میزان معرفت بیشتر باشد اجر ، پاداش و رزق و روزی افزایش می باید.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: یاری کردن امام حسین(ع) و دین هزینه دارد. نباید چراغ سبز به دشمن نشان دهیم و نباید بترسیم، همانطور که امام حسین(ع) نهراسید و نتیجه آن هم عاشورا شد . عاشورایی که تولد اسلام نبوی شد. آنها همه را کشتند، اما در میان همه این مصیبت ها زنی دیده می شود به نام زینب کبری(س) که چه غوغا می کند .

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی ادامه داد: اربعین بستر بسیار مناسبی برای تمدن اسلامی نوین است، چون در اربعین محبت، عشق، توسل، نماز و اتحاد را می بینید.

سپس ۲نفر از دانشجویان مقاله های خود را برای حاضرین قرائت کردند و به هر ۲ نفر هدایایی داده شد. همچنین به ۸ نفر از دانشجویان که نام آنها زینب، سکینه یا رقیه بود جهت تکریم اسامی ائمه و معصومین(علیهم السلام)هدایایی تعلق گرفت.

در ادامه روایت گری احلی من العسل توسط حجت الاسلام والمسلمین سلامی اجرا شد و در پایان به تمامی دانشجویان حاضر هدایایی به رسم یادبود تقدیم شد.

از نکات قابل توجه این همایش،آمدن دختر بچه ای به روی سن در حین اجرای همایش و دادن نقاشی به نماینده ستاد بود. این نقاشی تصویری از سوختن خیمه های حسینی به شیوه ای کودکانه بود.رضا همدانی؛نماینده ستاد نیز این اثر را  به حاضرین در همایش نشان دادند و هدیه ای را به این کودک کربلایی اهدا کردند.

ارسال نظر