در همایش احلی من العسل مطرح شد:
تاکید براستفاده حداکثری و رعایت ادب حضور در زیارت

۱۳۹۶/۰۷/۱۹ ۱۲:۵۳:۰۸

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق با تاکید بر لزوم ادب حضور در زیارت خاطرنشان کرد: در حرم با خضوع، خشوع و پاکی دل و ذهن، لحظه ای را در گوشه ای نشسته با خود خلوت کنیم .


به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی،حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق در جمع دانشجویان شرکت کننده درهمایش احلی من العسل ادب را میراث و سرمایه بزرگی خواند و عزت و کمال شخص را در رعایت ادب برشمرد وادب را شاخص ارزش هر عبادتی دانست .

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق، کربلا را صحنه ادب آموزی عنوان کرد و افزود: حضرت ابالفضل العباس(ع) در سایه رعایت ادب نسبت به امام خود به کمالات والایی نائل گردید.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی اهمیت آداب زیارت را مهمتر از اصل زیارت عنوان کرد و اظهار داشت: در زیارت به اندازه معرفت انسان به او اجر و پاداش می دهند و رعایت ادب از آثار معرفت است و ادب حفظ حدود هر چیزی و کاری است.

وی با اشاره به لزوم ادب در رفتارهای اجتماعی تاکید کرد: شاگرد باید نسبت به استاد ادب را رعایت کند.به عنوان مثال قبل از او در کلاس حاضر باشد، هنگام ورود استاد از جای برخیزد و پس از خروج وی از کلاس خارج شود و به سخنان استاد خوب گوش کند و هنگام پرسش با اجازه استاد و مودبانه سئوال نماید.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی ارزش انسان را به اندازه صفات و ملکات نیکوی او دانست و افزود: ادب، شخصیت انسان را پر بها می سازد و ارزش او را بالا می برد؛ زیرا ادب لباس بسیار زیبایی بر قامت دل و جان است و شخص مؤدب نزد همگان حتی نزد خدا محبوب می شود.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق از دانشگاهیان خواست با دو سلاح اثرگذار قلم و بیان از حریم ولایت در مقابل بی ادبی ها دفاع کنند و اجازه ندهند بار دیگر تاریخ کربلا تکرار شود.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با اشاره به جمله معروف "ادب از که آموختی از بی ادبان" گفت این جمله بسیار با معنایی است، زیرا بی ادبی آنقدر زشت و ناپسند است که اگر انسان اندکی تامل کند وعقل خود را حاکم سازد خود را به صفت مقابل آن که ادب و زیبایی است آراسته می گرداند.

وی با تاکید برلزوم ادب حضور در زیارت و در حرم خاطرنشان کرد: در حرم با خضوع، خشوع، پاکی دل و ذهن لحظه ای را در گوشه ای نشسته و با خود خلوت کنیم. با زبان حال و استعداد و با چشم دل با آن حضرت ارتباط برقرار نمائیم، زیرا امام ما را می بیند و صدای ما را می شنود و جواب ما را هم می دهد، لذا باید گوش خود را شنوا و چشم خود را بینا و دل خود را بیدار کنیم تا بتوانیم از محضر امام استفاده کنیم.

ارسال نظر