۲۲ ذی الحجه؛همزمان با شهادت میثم تمار مراسم سوگواری دانشجویان در نجف برگزار شد

۱۳۹۶/۰۶/۲۲ ۱۳:۵۷:۵۲

همزمان با شهادت جناب میثم تمار؛از صحابی امام علی(ع)، شش کاروان دانشجویی با حضور در مقبره صافی صفا (اثیب یمانی دیگر یار امیرمومنان (ع)) مجلس سوگواری برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از نجف اشرف،همزمان با شهادت جناب میثم تمار در روز 22 ذی الحجه؛از صحابی امام علی(ع)، کاروان های دانشجویی از استان های تهران ، خوزستان، یزد ،گیلان، آذربایجان شرقی و تهران با حضور در مقبره صافی صفا (اثیب یمانی دیگر یار امیرمومنان (ع)) مجلس سوگواری برگزار کردند.

در این مراسم ابتدا راوی اعزامی از سوی بعثه مقام معظم رهبری به ذکر فضایل و آیاتی در شان مولای متقیان پرداخت و در معرفی میثم تمارگفت:میثَم تمّار اَسَدی کوفی، از یاران امام علی(ع)، امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع)، که پیش از واقعه کربلا در کوفه به شهادت رسید.از جزئیات زندگی میثم، اطلاعات روشنی در دست نیست.او در کوفه خرمافروشی می‌کرد و کرامات و پیش‌گویی‌هایی به او نسبت داده‌اند. میثم تمار به دستور ابن زیاد به دار آویخته شد.مرقد وی، در نزدیکی مسجد کوفه قرار دارد.

در ادامه احمد رضا خدابخشیان؛ نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان توضیحاتی در خصوص آثار و اماکن طول مسیر و روند ساخت صحن فاطمه زهرا(س)در نجف ارائه نمود.

زائرین دانشجو در ادامه ابتدا به دیدار مدرسه و مقبره آیت الله سید محسن حکیم رفتند و سپس با حضور در بیت حضرت امام خمینی(ره) در نجف با مشقتها و سختی های امام در شهر نجف و تلاشها برای به ثمر رساندن این انقلاب باشکوه آشنا شدند. دانشجویان در ادامه به بازدید مقبره و کتابخانه علامه امینی رفته و در انتها برای زیارت و اقامه نماز ظهر به حرم مطهر علوی مشرف شدند.

ارسال نظر