در جشن میلاد امام کاظم (ع) در سرداب علقمی عنوان شد:
مادر ائمه اطهار(ع) را واسطه برآورده شدن حاجات خود کنید

۱۳۹۶/۰۶/۲۱ ۰۸:۵۸:۵۸

جشن میلاد امام کاظم(ع) از سوی بعثه مقام معظم رهبری با حضور کاروان های ایرانی بویژه دانشگاهیان در سرداب علقمی حرم حضرت عباس(ع) برگزار شد.


به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی، جشن میلاد امام کاظم(ع) از سوی بعثه مقام معظم رهبری با حضور کاروان های ایرانی بویژه دانشگاهیان در سرداب علقمی حرم حضرت عباس(ع) برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه با ذکر داستانی از فضایل امام کاظم (ع) اظهارداشت: هارون رشید دل درد شدیدی گرفته بود که داروهای پزشکان نیز برای وی درمان نبودند، به وی توصیه شد باید فردی مقرب درگاه خداوند برای شفایت دعا کند، بدین جهت امام کاظم(ع) را از بغداد فراخواندند.

وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) گاهی از این فرصت ها برای اثبات حقانیت خود و نشان دادن ذلت این افراد بهره می بردند، افزود: امام کاظم(ع) اینگونه دعا کردند که خدایا همانطور که ذلت معصیت را به وی چشاندی، عزت اطاعت از ما را هم به وی بچشان، و بعد دل درد هارون متوقف شد، پرسید چه کردی؟ و امام فرمودند؛ ما نزد خداوند عزت داریم.

رفیعی با اشاره به اینکه حتی این افراد نیز می دانستند، برای رفع حاجات و نیازهای خود باید درب خانه چه افرادی بروند، تصریح کرد: متوکل عباسی، دملی در کمرش ایجاد شده بود و پزشکان توصیه کرده بودند، باید بریده شود اما به جهت آنکه ترس داشت ممانعت می کرد، مادرش هزار دینار نذر امام هادی(ع) کرد تا شفا یابد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه روزی آیت الله مجتهدی در اواخر عمرشان در بقیع دیدم، سوال کردم در زمان گرفتاری ها چگونه عمل می کنید و وی گفت، به مادر معصومین(ع) متوسل می شوم،افزود: آیت الله مجتهدی این گونه به من توصیه کرد که اگر با ائمه اطهار (ع) کار دارید مادرشان را واسطه کنید، تا سفارش شما را به آقازاده های خود بفرمایند.

وی با اشاره به اینکه در کنار مضجع شریف حضرت عباس(ع)، 5 ویژگی بارز حضرت ام البنین(ص) را بیان می کنم، افزود: حضرت امام البنین(س) دارای 4 پسر بود که همگی را همراه امام حسین(ع) راهی کوفه کرد و هر 4 پسرش نیز در روز عاشورا به شهادت رسیدند.

رفیعی ادامه داد: زمانی که خبر شهادت این 4 پسر را به حضرت در مدینه دادند، فرمود؛ همگی شان و هرچه در زیر آسمان است، فدای حسین باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت ام البنین(س) دارای 5 ویژگی بارز؛ ایثار، ولایت مداری، ادب، عزم و اراده، بصیرت و فهم بود.

در ادامه این مراسم حسین نیمه وری؛ مداح ثابت ستاد در کربلای معلی به مدیحه سرایی پرداخت.

گزارش تصویری این مراسم را در ادامه مشاهده می کنید:

ارسال نظر