همایش عتبات دانشگاهیان مازندران برگزار شد

۱۳۹۶/۰۵/۲۱ ۱۴:۲۰:۱۲

حجت الاسلام والمسلمین مستقیمان مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان مازندران گفت:در سه ماه شهریور ، مهر ، آبان ، زائران عتبات عالیات در قالب۱۱ کاروان دانشگاهی از مازندران اعزام خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان مازندران روز پنج شنبه 19 مرداد ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین منصورآبادی؛معاون فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان،مسئولین استانی و زائرین اصلی و ذخیره در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم برگزار شد.

حجت الاسلام منصور آبادی؛معاون فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان مازندران گفت:امام حسین(ع) کسی است که حضرت آدم(ع) برای ایشان گریست، خوردن ذره‌ای خاک غیر از تربت امام حسین(ع) کراهت دارد، ولی تربت امام حسین(ع) شفا بخش است و روایت است که روی تربت امام حسین(ع) نباید بدون وضو دست کشید.

وی یکی از اماکن استجابت دعا را زیر قبه امام حسین(ع) دانست و افزود: زیارت ابی عبدالله(ع) موجب طول عمر می شود.

معاون فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور با اشاره به ضرورت شناخت و معرفت نسبت به امام حسین(ع) اظهار کرد: امام حسین(ع) هر چه داشت در راه خدا تقدیم کرد و به این سبب است که زیارت امام حسین(ع) ثواب زیادی دارد.

وی با توصیه به اینکه افراد خداحافظی و طلب حلالیت را جدی بگیرند، افزود: زائران قبل از رفتن اگر با کسی قهر کردند حتما آشتی کنند.

وی با تاکید بر اقامه نماز اول وقت، گفت: زائران از برنامه‌های نجف، کربلا ، زیارت حر و بسته‌های فرهنگی که حاوی کتاب های سودمند است نهایت بهره را ببرند.

در ادامه،زارع؛معاون اجرایی و اعزام ستاد گفت: اسکان در کربلا و نجف به صورت متمرکز است. برای قشر دانشگاهی طی تفاهم نامه با بانک ملت یک میلیون و۵۰۰هزار تومان برای زائران پروازی و یک میلیون تومان نیز برای زائران سفر از طریق زمینی تسهیلات تعلق می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مستقیمان؛ مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان مازندران گفت: در سه ماه شهریور، مهر و آبان ، زائران عتبات عالیات در قالب11 کاروان دانشگاهی از مازندران اعزام خواهند شد.

مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان مازندران تصریح کرد: یکی از فلسفه‌های زیارت این است تا اعلام کنیم که الگوی ما معصومین(ع) هستند و بر خلاف بسیاری از انسان های کره زمین، الگوهای ویژه ای برای خود داریم و امام حسین(ع) آیینه تمام نمای فضایل انسانی است.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه اگر دعاها به مصلحت ما باشد برآورده خواهد شد، افزود: به کربلا می‌رویم که اعلام موضع کنیم و به امام حسین(ع) بگوئیم که دشمنان تو را دشمنان خود و دوستانتان را دوستان خود می دانیم.

وی با بیان اینکه زائر از زمانی که برای زیارت امام حسین(ع) حرکت می کند تا بر می گردد جزو عمرشان بحساب نمی آید افزود: برطرف شدن حزن و اندوه، استجابت دعا، افزایش رزق و روزی، از فواید زیارت امام حسین(ع) است.




ارسال نظر