همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان گیلان برگزار شد/تصاویر

۱۳۹۶/۰۵/۱۵ ۱۳:۲۴:۵۳

همایش قبل از سفر هفدهمین دوره اعزام عتبات دانشگاهیان استان گیلان با حضور حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛رئیس عتبات دانشگاهیان کشور در دانشکده بهداشت رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،همایش قبل از سفر هفدهمین دوره اعزام عتبات دانشگاهیان استان گیلان با حضور حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛رئیس عتبات دانشگاهیان کشور،دکتر یوسف زاده چابک؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، دکتر جمشید محمدی معاون توسعه و مدیریت نیروی انسانی دانشگاه، دکتر مهرابیان؛ رئیس دانشکده بهداشت، حجت الاسلام والمسلمین پور عیسی و زائرین اصلی و ذخیره استان روز پنج شنبه 10 مرداد ماه در سالن اجتماعات دانشکده بهداشت رشت برگزار شد.

در آغاز مراسم، حجت الاسلام والمسلمین چهری؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بهمسئولین، میهمانان و زائران حرم امام حسین (ع) خیر مقدم گفت.

در ادامه،حجت الاسلام والمسلمین فقیهی،رئیس ستاد ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان گیلان اظهار داشت: مسیحی ها و اهل سنت از کرامات امیرالمومنین(ع) بسیار گفته اند، نمونه اش جرج جرداق و اقبال لاهوری هستند.

وی به بیان مقام والای امام حسین (ع) پرداخت و گفت: تقریبا تمام معصومین(ع) طبق اسناد و احادیث از بزرگی امام حسین(ع) سخن به میان آورده اند.

فقیهی ضمن بیان اینکه خداوند شفا را در تربت امام حسین(ع) قرار داده گفت: سعی کنید تربت امام حسین(ع) را همیشه همراه شما باشد.

وی اظهار داشت: امام حسین(ع) تنها شخصی است که بین تمام اولیاءالله، پیامبران و امامان زیارت اربعین دارد و هر کس که به زیارت اربعین برود، در مدت زمان رفت و برگشت عمرش متوقف می شود.

مسئول عتبات دانشگاهیان کشور از جمله مواردی که موجب بهره مندی از عتبات می شود را شناخت امام حسین(ع) دانست و گفت:شناخت امام حسین(ع) دو بخش دارد،یکی شور حسینی و دیگری شعور حسینی است.همچنیناز دیگر عوامل بهره مندی توبه است، علی الخصوص توبه عملی در بحث حق الناس.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی در پایان مساله نماز را بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد که اهمیت به نماز موجب بهره مندی فراوان در زیارت امام حسین(ع) است.

از دیگر برنامه های این همایش،قرعه کشی عتبات بود که۵۰نفر به عنوان زائر اصلی و۳۰نفر به عنوان ذخیره، سهمیه اعزام به عتبات را کسب کردند.

گفتنی است دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک؛ ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان دو هدیه نه میلیون ریالی را از طرف دانشگاه به حضار اختصاص داد که این هدایا به قید قرعه به دو تن از زائرین تقدیم شد و به 5 نفر نیز از طرف ستاد به قید قرعه کارت هدیه تعلق گرفت.

ارسال نظر