در طرح زیارت نیابتی صورت می گیرد؛
تمام افرادی که ثبت نام عتبات کنند،نیابتا زائران امام حسین(ع) می شوند!

۱۳۹۶/۰۴/۲۰ ۱۶:۲۷:۲۵

حجت الاسلام والمسلمین منصورآبادی؛معاون فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:هر زائری که در قرعه کشی برگزیده شود، به نیابت از ۳۰ نفر از کسانی که در قرعه کشی انتخاب نشوند،زیارت خواهد کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، حجت الاسلام والمسلمین منصورآبادی؛ معاون فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن معرفی طرح زیارت نیابتی، به بیان جزئیات این طرح پرداخت و گفت:در شانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان88087 نفر از دانشگاهیان سراسر کشور متقاضی اعزام به عتبات بودند که حدود 13 هزار نفر از ایشان به قید قرعه انتخاب و به عتبات عالیات اعزام شدند.

منصورآبادی گفت:با توجه به حجم گسترده استقبال دانشگاهیان جهت اعزام به عتبات و محدودیت ستاد در اعزام ،برنامه ریزی کردیم و طرح "زیارت نیابتی" را راه اندازی کردیم.به این ترتیب هر زائر دانشگاهی که اعزام می شد، نایب الزیاره تعدادی از کسانی بود که در قرعه کشی انتخاب نشده بودند.

وی در خصوص اجرای این طرح در دوره شانزدهم گفت:در زیارت نیابتی دو طرح داشتیم، یکی برای کلیه کاروان ها و یکی هم عیدانه لبیک. 88087نفر در دوره شانزدهم در عتبات دانشگاهیان ثبت نام کردند که از میان آنها حدود 13 هزار نفر اعزام شدند و مابقی نیز ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان توفیق اعزام آنها را نداشت. ما برنامه ای برای آنها در نظر گرفتیم که هر زائری که اعزام می شود نایب الزیاره 30 نفر از کسانی باشد که اعزام نشدند.

نرم افزار این طرح آماده و اسامی ثبت نام کنندگان استخراج شد. به هر زائر 30 اسم دادیم که نایب الزیاره باشند. مدیر کاروان این اسامی را از ستاد می گرفتند و روحانی زیارت نیابتی را در روز دوم حضور کاروان در کربلا قرائت می کرد. وقتی این اتفاق می افتاد پیام کوتاهی ارسال می کردیم به دانشجویانی که از طرف آنها زیارت نیابتی قرائت شده بود که اثرات خوبی داشت.

زیارت نیابتی دوم در قالب بسته عیدانه لبیک در ایام نوروز انجام شد و کسانی که علاقمند بودند به نیابت از آنها زیارت نیابتی در عتبات انجام شود ثبت نام کردند که الحمد لله این طرح هم به خوبی برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمین فقیهی ریاست ستاد در میلاد فرخنده حضرت امیرالمومنین علی(ع) از طرف بیش از 14 هزار نفر آن را در نجف و کربلا انجام دادند. این هم از افتخارات ستاد است که در این دوره انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین منصورآبادی در خصوص اجرای این طرح در دوره هفدهم نیز گفت:اعزام دانشگاهیان به عتبات در این دوره از مرداد ماه آغاز می شود که طرح زیارت نیابتی در این دوره نیز اجرا خواهد شد و خواهران دانشجو نایب الزیاره خواهران و برادران دانشجو نایب الزیاره برادران دانشجو می شوند.

معاون فرهنگی ستاد خاطر نشان کرد :امیدواریم با این طرح واسطه ای جهت تجدید میثاق دانشگاهیان کشور با حضرات معصومین(علیهم السلام) و طلب حوائج دنیوی و یا اخروی، برای قشر دانشگاهی باشیم.

گفتنی است؛زیارت نیابتی به همه اعضای کاروان (زائر، مدیر و روحانی) تعلق می گیرد و هر زائر نائب الزیاره 30 نفر از دانشگاهیان خواهد شد.

ارسال نظر

نظرات کاربران :

  javad :

سلام مابه عنوان زایرذخیره هستیم,ایا ماهم اعزام میشیم؟

  لبیک : باسلام اگر مدارک خود را در موعد مقرر کامل تحویل دهید شانس بالایی در اعزام دارید
  مجیدهمتیان :

التماس دعاان شالله زیارت اربعین قسمت همه دوستان