همایش عتبات دانشگاهیان مازندران برگزار شد

۱۳۹۵/۱۰/۲۲ ۰۹:۳۸:۳۱

حجت الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی در همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان مازندران گفت: قرائت زیارت جامعه کبیره موجب شناخت بیشتر نسبت به ائمه(علیهم السلام) می شود و در آن بیش از۳۸۰ نام مشترک برای همه ائمه(ع) ذکر شده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، حجت الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی در همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان مازندران گفت: قرائت زیارت جامعه کبیره موجب شناخت بیشتر نسبت به ائمه(علیهم السلام) می شود و در آن بیش از 380 نام مشترک برای همه ائمه(ع) ذکر شده است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) کسی است که حضرت آدم(ع) برای ایشان گریست، افزود: خوردن ذره‌ای خاک غیر از تربت امام حسین(ع) کراهت دارد، ولی تربت امام حسین(ع) شفا بخش است و روایت است که روی تربت امام حسین(ع) نباید بدون وضو دست کشید.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور تصریح کرد: 82 هزار نفر برای شانزدهمین دور سفر به عتبات ثبت نام کردند که در نهایت تلاش توانستیم برای 16 هزار نفر مقدمات سفر را مهیا کنیم.

وی یکی از اماکن استجابت دعا را زیر قبه امام حسین(ع) دانست و افزود: زیارت ابی عبدالله(ع) موجب طول عمر می شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور با اشاره به ضرورت شناخت و معرفت نسبت به امام حسین(ع) اظهار کرد: امام حسین(ع) هر چه داشت در راه خدا تقدیم کرد و به این سبب است که زیارت امام حسین(ع) ثواب زیادی دارد.

وی با توصیه به اینکه افراد خداحافظی و طلب حلالیت را جدی بگیرند، افزود: زائران قبل از رفتن اگر با کسی قهر کردند حتما آشتی کنند.

فقیهی گفت: اسکان در کربلا و نجف متمرکز است؛ برای قشر دانشگاهی طی تفاهم نامه با بانک ملت یک میلیون و 500 هزار تومان برای زائران پروازی و یک میلیون تومان نیز برای زائران سفر از طریق زمینی تسهیلات تعلق می گیرد.

وی با تاکید بر اقامه نماز اول وقت، گفت: زائران از برنامه‌های نجف، کربلا و زیارت حر و بسته‌های فرهنگی که حاوی کتاب های سودمند است نهایت بهره را ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین مستقیمان مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان مازندران با بیان اینکه در سه ماه بهمن، اسفند و فروردین زائران عتبات عالیات در قالب 14 کاروان دانشگاهی از مازندران اعزام خواهند شد، افزود: در دوره پانزدهم ، 14 کاروان از دانشگاهیان اعم از دانشجو و استاد اعزام شدند و در این دوره هم 14 کاروان اعزام خواهیم کرد .

مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان مازندران تصریح کرد: یکی از فلسفه‌های زیارت این است تا اعلام کنیم که الگوی ما معصومین(ع) هستند و بر خلاف بسیاری از انسان های کره زمین، الگوهای ویژه ای برای خود داریم و امام حسین(ع) آیینه تمام نمای فضایل انسانی است.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه اگر دعاها به مصلحت ما باشد برآورده خواهد شد، افزود: به کربلا می‌رویم که اعلام موضع کنیم و به امام حسین(ع) بگوئیم که دشمنان تو را دشمنان خود و دوستانتان را دوستان خود می دانیم.

وی با بیان اینکه زائر از زمانی که برای زیارت امام حسین(ع) حرکت می کند تا بر می گردد جزو عمرشان بحساب نمی آید افزود: برطرف شدن حزن و اندوه، استجابت دعا، افزایش رزق و روزی، از فواید زیارت امام حسین(ع) است.



ارسال نظر

نظرات کاربران :

  صغری معافی :

سلام از طرف من که نمی توانم به این سفر بیام نایب الزیاره باشید وبرام دعاکنید