گذرنامه یا پاسپورت چیست؟/مراحل تهیه گذرنامه

۱۳۹۵/۱۰/۲۰ ۰۸:۵۱:۰۹

گذرنامه سندی است که از سوی اداره کل گذرنامه نیروی انتظامی برای مسافرت اتباع ایرانی به خارج از کشور و یا مسافرت از خارج به ایران صادر می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،گذرنامه سندی است که از سوی اداره کل گذرنامه نیروی انتظامی برای مسافرت اتباع ایرانی به خارج از کشور و یا مسافرت از خارج به ایران صادر می شود.

زائرین اصلی و ذخیره عتبات دانشگاهیان به دقت نکات زیر را مطالعه نمائید:

*اعتبار گذرنامه های جدید از تاریخ صدور 5 سال بوده و قابل تمدید نیست و پس از انقضاء می بایست تعویض گردد.

*باتوجه به زمان بر بودن فرآیند دریافت گذرنامه از نیروی انتظامی لازم است کلیه منتخبین (اصلی و ذخیره)بلافاصله نسبت به تهیه گذرنامه اقدام کنند.

*کلیه خواهران اعم از اصلی و ذخیره با مراجعه به مراکز پلیس+10 و ارائه مدارک، اقدام به تهیه گذرنامه نمایند.

*برادرانی که کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم دارند شخصا بایست با مراجعه به مراکز پلیس+10 و ارائه مدارکی که برای اخذ گذرنامه لازم است نسبت به دریافت گذرنامه اقدام نمایند.

*در صورتی که دانشجویی از قبل گذرنامه داشته باشد از اعتبار آن اطمینان حاصل نماید و در صورت عدم اعتبار شخصا نسبت به تعویض آن اقدام نموده و طبق زمان بندی مشخص،به دفاتر شورای استانی عمره و عتبات دانشگاهیان در استان های مربوطه تحویل نمایند.

*گذرنامه دانشگاهیان باید حداقل 6 ماه از زمان اعزام اعتبار داشته باشد.

*دانشجویان مشمول که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند باید بعد از تحویل (تعهد نامه محضری ) به دفاتر ستاد در استان تحصیل خود منتظر صدور مجوز خروج از کشور باشند.پس از صدور مجوز خروج از کشور توسط سازمان نظام وظیفه، از طریق دفاتر ستاد به زائرین اطلاع رسانی خواهد شد. بعد از آن زائرین با داشتن مجوز خروج از کشور به یکی از دفاتر پلیس+10 مراجعه نموده و نسبت به تهیه گذرنامه اقدام کنند.

*دانشجویان مشمول که مدارک خود را برای صدور مجوز خروج از کشور در زمان مقرر تحویل ندهند برای خروج از کشور به مشکل بر می خورند و باید شخصا نسبت به گرفتن مجوز خروج اقدام کنند که امری زمانبر و نیاز به وثیقه سه میلیون تومانی خواهد بود. بنابراین زائرین دانشجو در زمان های در نظر گرفته شده مدارک خود را به دفاتر تحویل دهند تا مجوز خروج از کشور ایشان توسط ستاد پیگیری شود.

*صدور یا عدم صدور مجوز خروج از کشور توسط سامانه عتبات و ارسال پیامک به اطلاع زائرین گرامی خواهد رسید.

*پس از صدور مجوز خروج از کشور زائرین مشمول که از قبل گذرنامه داشتند به اداره گذرنامه استان خود مراجعه کنند تا از صدور این مجوز درسیستم اطلاع حاصل نمایند. دانشجویانی هم که گذرنامه ندارند 24 ساعت بعد از صدور مجوز خروج برای دریافت گذرنامه با در دست داشتن مدارک لازم به یکی از دفاتر پلیس+10 مراجعه کنند.

*مدارک لازم برای دریافت گذرنامه جهت ارائه به پلیس +10 در سایتepolise.irموجود است.

*در صورت صدور مجوز خروج از کشور و عدم استفاده از آن طبق قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا،شخص به مدت یک سال ممنوع الخروج می شود.

*داشتن گذرنامه برای همه زائرین اعم از زائر اصلی و همراهان ضروری است.کودکان و نوزادان هم نیاز به تهیه گذرنامه خواهند داشت.

ارسال نظر

نظرات کاربران :

  کریمی :

سلام من اعزامم 12 بهمن هست منتهی گذرنامه ندارم تا چه زمانی مهلت دارم مدارکمو تحویل بدم

  لبیک : باسلام گذرنامه سه روزه آماده می شود زودتر اقدام کنید و مدارک را تحویل دهید
  کل مهدی :

*دانشجویان مشمول که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند باید بعد از تحویل (تعهد نامه محضری ) به دفاتر ستاد در استان تحصیل خود منتظر صدور مجوز خروج از کشور باشند.پس از صدور مجوز خروج از کشور توسط سازمان نظام وظیفه، از طریق دفاتر ستاد به زائرین اطلاع رسانی خواهد شد. بعد از آن زائرین با داشتن مجوز خروج از کشور به یکی از دفاتر پلیس ۱۰ مراجعه نموده و نسبت به تهیه گذرنامه اقدام کنند پ.ن هنوز منتظر باشیم؟یه وقت دیر نشه؟ما ۱۴ بهمن تاریخ اعزاممون هست تکلیف چیه؟کی میخوان خبر بدن؟

  لبیک : باسلام صدور مجوز چند روزی است آغاز شده است و به محض آماده شدن اطلاع رسانی خواهد شد
  امیر :

سلام.مجوز خروج از کشور کی برای دانشجویان مشمول صادر میشه ؟؟؟؟

  لبیک : باسلام در حال صدور است و با ارسال پیامک به زائرین اطلاع رسانی می شود
  هوتن :

هزینه اش خیلی برام مهمه هزینه اش چقدره؟ تقریبی بگین

  لبیک : باسلام هزینه گذرنامه حدود صد هزار تومان است