اطلاعیه ویژه در خصوص مجوز خروج از کشور/ زائرین مشمول حتما بخوانند

۱۳۹۵/۱۰/۱۵ ۱۱:۳۲:۲۶

با توجه به اینکه تعداد زیادی از زائران دانشجو خدمت مقدس سربازی را انجام نداده اند و از معافیت تحصیلی استفاده می کنند، حتما می بایست برای سفر به کشور عراق، مجوز خروج از کشور دریافت نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،با توجه به اینکه تعداد زیادی از زائران دانشجو خدمت مقدس سربازی را انجام نداده اند و از معافیت تحصیلی استفاده می کنند، حتما می بایست برای سفر به کشور عراق، مجوز خروج از کشور دریافت نمایند.

صدور مجوز خروج از کشور توسط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا انجام می پذیرد.برای صدور این مجوز کافیست دانشجویان مشمول موارد خواسته شده در دفترچه راهنما را آماده و تحویل دفاتر ستاد در استان های سراسر کشور دهند.

دانشجویان مشمول که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند به موارد زیر توجه کنند:

*با توجه به اینکه دریافت مجوز خروج از کشور و صدور گذرنامه و سیر مراحل اداری آن حداقل یک ماه به طول می انجامد و برای سفر حتما باید این مراحل طی شود، زائرانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند نسبت به زائرینی که گذرنامه دارند زودتر اقدام کنند.

*تمام دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند و تاریخ اعزام آنها تا پایان اسفند ماه است، باید تا 20 دی ماه و برای کاروان های فروردین به بعد تا اول بهمن ماه فرم تعهد نامه محضری خود را به دفاتر ستاد در سراسر کشور تحویل دهند.

*نیازی به تنظیم سند در دفترخانه ها نیست چون هزینه آن بالاتر است و لازم است زائرین مشمول بعد از مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، تقاضای انجام گواهی امضا کنند.

*زائرینی که می خواهند مراحل ثبت مجوز خروج خود را پیگیری کنند ،می توانند از طریق کد سخا(از پلیس+10 بگیرید) و کد ملی در سامانهevazifeh.epolice.ir اقدام نمایند.

*بعضی از دانشجویان مشمول از قبل دارای گذرنامه می باشند که دارای 5 سال اعتبار می باشد، اما برای خروج از کشور باید نسبت به تحویل فرم تعهدنامه محضری اقدام کنند تا مجوز خروج از کشور ایشان صادر و در سیستم ثبت شود. در صورتی که این دسته از دانشجویان این کار را انجام ندهند از خروج از کشور آنها در مرزهای کشور جلوگیری خواهد شد. فرق این دسته از زائرین با دیگران آن است که نیازی به صدور گذرنامه ندارند و فقط باید مجوز خروج از کشور بگیرند.

*با توجه به اینکه کاروان های عتبات دارای ویزای گروهی می باشند، دانشجویانی که مجوز خروج از کشور نگرفته باشند بعد ازخروج کاروان از مرز، امکان ملحق شدن به گروه را ندارند و علاوه بر پرداخت خسارت باید در زمان دیگری و با کاروانی دیگر اعزام شوند.

*دانشجویان مشمول که دارای گذرنامه هستند، بعد از صدور مجوز باید به اداره گذرنامه در استان خود مراجعه کنند تا از ثبت مجوز خروج از کشور در سیستم اطمینان حاصل نمایند.

*دانشجویان مشمول برای گرفتن تعهد نامه محضری که فرم های آن در دفترچه راهنما در سایت لبیک موجود است کافیست با تحویل فرم های مذکور به یکی از دفاتر اسناد رسمی و با ارائه کارت ملی، شناسنامه و یک ضامن نسبت به این امر اقدام کنند.

*زائرین مشمول که دارای گذرنامه نمی باشند، بعد از صدور مجوز خروج از کشور خود می توانند با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس+10 در سراسر کشور نسبت به تحویل مدارک جهت اخذ گذرنامه اقدام کنند.

*صدور یا عدم صدور مجوز خروج از کشور از طریق سامانه عتبات به آگاهی زائرین خواهد رسید.

*مدارک لازم جهت دریافت گذرنامه در سایتepolice.irموجود است.

*دانشجویانی که در ارگان های نظامی مشغول به خدمت هستند یا بورسیه مراکز خاص می باشند و طرح خدمت خود را می گذرانند می بایست جهت خروج، از حفاظت اطلاعات یگان خدمتی خود مجوز خروج دریافت نموده و در ادارات گذرنامه ثبت کرده باشند.

*دانشجویانی که با معافیت تحصیلی قبلا گذرنامه دریافت کرده اند و بعد از دریافت گذرنامه کارت پایان خدمت گرفته اند می بایست حتما با مراجعه به اداره گذرنامه کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت خود را در سیستم گذرنامه ثبت نمایند.

ارسال نظر

نظرات کاربران :

  یونس :

با سلام از ستاد برای من پیامی با این مضمون اومده که مجوز خروج از کشور شما روی سامانه وظیفه عمومی ثبت شد،حداکثر ظرف 24 ساعتآینده جهت تایید مجوز به نظام وظیفه دانشگاه مراجعه کنید من الان شهرستان هستم و نمیتونم خودم رو به دانشگاه برسونم،چه کار کنم؟و آیا این پیام به معنی تایید مجوز هست و باید برای دریافت گذرنامه اقدام کنم؟

  لبیک : باسلام بله .به دفتر پلیس 10 مراجعه کنید و برای گرفتن گذرنامه اقدام کنید
  مجنبی علیزاده :

با سلام میخواستم بدونم من که زائر اصلی ذخیره هستم و کاذوانم 25 اسفنده برای گرفتن مجوز تا کِی میتونم برم به ستاد استان؟

  لبیک : باسلام با دفتر ستاد در استان تحصیل خود تماس بگیرید.شماره دفاتر در صفحه اصلی سایت لبیک قسمت لینک ها موجود است
  علی رضا :

سلام، اجازه خروج از کشور کی صادر میشه؟؟؟ چطور بفهمیم وقتی صادر شد؟؟

  لبیک : باسلام مدارک را جهت صدور مجوز خروج از کشور آماده و تحویل دفتر ستاد دهید.هر وقت این مجوز آماده شد از طریق پیامک به اطلاع زائرین محترم خواهد رسید
  مریم :

با سلام.اون آقایانی که دانشجو نیستند و پایان خدمت هم ندارند و گفتید که باید وثیقه بذارند،دیگه خود نظام وظیفه مجوز خروج رو میده؟و بعد برن واسه گذزنامه؟دیگه نباید مدرکی بدن به ستاد عتبات؟چیزی نباید بیارن تحویل بدن ولسه مجوز خروج؟

  لبیک : باسلام بله باید خودشان شخصا به نظام وظیفه مراجعه وثیقه بگذارند و سپس برای گذرنامه اقدام کنند
  رامین :

سلام من به دفتر نهاد مراجعه کردم گفتن برید باتون تماس میگیریم الان ۸ روزه که هیچ اطلاع رسانی نکردند.

  لبیک : باسلام با شماره 02166950747 الی 53 تماس بگیرید
  مهدی :

سلام برای اخذ مجوز خروج خودتون پیام میدین که چه زمانی برای گرفتن پاسپورت اقدام کنیم.؟من مدارکمو تحویل دادم به ستاد عتبات .یا الان باید اقدام کنیم؟

  لبیک : باسلام مدارک لازم را تحویل دهید هروقت مجوز صادر شد به شما اطلاع رسانی خواهیم نمود
  مریم :

سلام.ببخشید من که شوهرم نمیتونه بیاد گفتین با دختران مجرد برم آخه من فقط از 15 اسفند تا 13 فروردین وقتم آزاده.باقیش سر کارم و اصلا اجازه نمیده محل کارم.چی کار کنم؟امکان داره تاریخمو درست کنید؟

  لبیک : باسلام با دفتر ستاد در استان تحصیل خود تماس بگیرید.شماره دفاتر در صفحه اصلی سایت لبیک قسمت لینک ها موجود است
  مریم جعفری :

با سلام.اگر همسر نتونه بیاد خود خانوم به تنهایی میتونه بیاد کربلا؟ بدوک شوهرش؟

  لبیک : باسلام باید به دفتر ستاد درخواست اعزام در گروه های مجردی دهید
  مریم :

سلام.شوهر من دانشجو نیست.پایان خدمت هم نداره.گذر نامه هم نداره.اول کجا بره؟ستاد عتبات؟یا پلیس 10؟وثیقه 3 میلیون تومانی رو به کی بده؟ هیجی نمیدونیم.شما همه چیزارو راجع به دانشجویان مشمول گفتید.لطفا راهنمایی؟فقط بگید کجا بریم اول ؟

  لبیک : باسلام باید وثیقه نزد سازمان نظام وظیفه بگذارید تا خروج از کشور شما صادر شود و بعد گذرنامه بگیرید
  مطهره :

من جزو زائران اصلی 16بهمن هستم،تا چه موقع وقت برای تحویل مدارکم دارم؟

  لبیک : باسلام با دفتر ستاد در استان تحصیل خود تماس بگیرید.شماره دفاتر در صفحه اصلی سایت لبیک قسمت لینک ها موجود است
  امیرحسین نایله :

باسلام. من فرم تعهد نامه محضری رو تحویل ستاد استان دادم.میخاستم بدونم که تا وقتی مجوز خروج از کشور برام صادر بشه میتونم برای گرفتن گذرنامه اقدام کنم یا نه باید منتظر جواب مجوز خروج از کشور باشم؟

  لبیک : باسلام خیر باید منتظر صدور مجوز خروج باشید
  ابراهیم :

با سلام بنده اواخر خرداد 95 فارغ التحصیل شده ام می خواستم بدونم که برای گرفتن مجوز چیکار کنم؟

  لبیک : باسلام باید وثیقه 3 میلیونی نزد نظام وظیفه بگذارید
  محمد وصال :

باسلام من این قسمت از مطلب رو متوجه نشدم گواهی امضا ینی چی؟ ینی نیاز ب رفتن دفاتراسناد و پرداخت هزینه نیست نیازی به تنظیم سند در دفترخانه ها نیست چون هزینه آن بالاتر است و لازم است زائرین مشمول بعد از مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، تقاضای انجام گواهی امضا کنید

  لبیک : باسلام گواهی امضا از سند ارزان تر است در مراجعه به دفاتر رسمی تقاضای گواهی امضا کنید
  سجاد حسنی :

سلام، شرایط اخذ وام کی در سایت قرار داده میشه؟؟ بعد از رفتن به اعلام شرایط و رفتن به بانک چند روز طول میکشه که وام دریافت شه؟

  لبیک : باسلام شرایط وام به زودی اعلام می شود.اخبار سایت را پیگیری کنید.
  امیر مهدی :

با سلام، من تعهد نامه محضری و مدارک رو تحويل ستاد دادم، حالا چگونه پی ببرم که کی مجوز خروج برای من صادر شده و میتونم واسه گرفتن گذرنامه اقدام کنم؟؟؟ اگه از سامانه عتبات باید فهمید توی کدوم قسمت سامانه باید رفت؟

  لبیک : باسلام هنوز صدور مجوز آغاز نشده است بعد از صدور مجوز اطلاع رسانی لازم به شما انجام خواهد شد
  سلیمی :

سلام.آیا برای صدور مجوز خروج از کشور،نیازی به مراجعه دانشجو به مسئول نظام وظیفه دانشگاه میباشد؟

  لبیک : باسلام شما مدارک خواسته شده را آماده کنید و تحویل دفتر ستاد در استان تحصیل خود دهید
  مریم :

سلام.پرسش اساسی دارم.لطفا واضح جواب بدید.شوهر من مشموله.باید فرمهای دفترچه رو پر کنه بره محضریش کنه؟هزینه باید بده؟وثیقه باید بده؟کلا چا قدر هزینشه؟ وثیقه باید چی بذاره؟پول؟چه قدر؟ بعدش بده به استان محل تحصیل زاعر اصلی؟

  لبیک : باسلام اگر همسر شما دانشجو باشد مطابق با دفترچه مدارک را کامل و تحویل دهند در غیر این صورت باید وثیقه 3 میلیونی بگذارید