حجت الاسلام والمسلمین علی پناه:
با حسین(ع) بودن کجا و یا حسین(ع) گفتن کجا!

۱۳۹۵/۰۷/۱۸ ۱۱:۲۷:۲۹

چقدر از زندگی اهل بیت (علیهم السلام) الگو گرفته ایم؟ با حسین بودن و یا حسین گفتن تنها در یک نقطه تفاوت دارد ولی با حسین بودن کجا و یا حسین گفتن کجا؟!

طبق اشاراتی که احادیث و قرآن کریم داشتند، روز قیامت، روز سختی است. قرآن کریم در تفسیر روز قیامت کولاک می کند. روز قیامت روزی است که در آن تمام مناسبت های دنیایی رنگ می بازد و تمام اعتبارات از درجه اعتبار خارج می شود و کسی نمی تواند برای من و شما قدمی بردارد. 



آقای مجتهدی می گفتند: اگر روز قیامت من و شما نتوانیم دستمان را به دامن پر مهر اهل بیت (علیهم السلام) برسانیم، وای به حال ما! و این کار از ما ساخته نیست که در آن شرایط دستمان را به دامان این خانواده برسانیم. پس بیاییم یک جوری زندگی بکنیم که در آن روز و در آن شرایط سخت، خود اهل بیت (علیهم السلام) بیایند سراغمان و خودشان از ما دستگیری و حمایت بکنند. اگر ما مهدی پسند زندگی کنیم، خود حضرت مهدی (ع) برای دیدار ما می آیند. حال چه کار کنیم که در روز قیامت ائمه اطهار (علیهم السلام) خودشان به دستگیری ما بیایند؟

امام حسن عسکری (ع) پاسخی جامع و کامل به این سوال داده اند. حضرت (ع) می فرمایند: " من احبنا فلیعمل بعملنا " اگر ما را دوست دارید، به روش و سیره زندگی ما عمل کنید. برنامه و روش زندگیتان را از ما بگیرید. دو ماه در مجالس عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) شرکت کردیم و بر لب ذکر یا حسین، یا حسین داشتیم. چقدر حضور در این مجالس بر سبک زندگی ما تاثیر داشته است؟ چقدر از زندگی اهل بیت (علیهم السلام) الگو گرفته ایم؟ با حسین بودن و یا حسین گفتن تنها در یک نقطه تفاوت دارد ولی با حسین بودن کجا و یا حسین گفتن کجا؟!

حجت الاسلام والمسلمین شریف:

فقط و فقط از امام زمانمان اطاعت بکنیم

اگر می خواهید امام شناس بشوید، همین یک آیۀ قرآن که می فرماید کافی است: " فَلاَ وَرَبِّكَ لاَ يُؤْمِنُونَ حَتَّىَ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لاَ يَجِدُواْ فِي أَنفُسِهِمْ حَرَجًا مِّمَّا قَضَيْتَ وَيُسَلِّمُواْ تَسْلِيمًا"

ای پیغمبر! به اینها بگو شما مؤمن نمی شوید تا وقتی که اگر دچار اختلاف می شوید به جای اینکه خودتان اظهار نظر بکنید، بگویید که پیغمبرمان چه فرموده است؟ هرچه پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان به عنوان ائمۀ ما گفته اند همان هم مورد نظر ما است. عمل بکنیم راهمان روشن می شود.

برداشت ما از آیۀ 65 سورۀ نساء این است که راه اول و کوچکترین و کمترین مسئله در بحث امام شناسی این است که ما مطیع دستورات امام باشیم، فقط و فقط از امام زمانمان اطاعت بکنیم و پیرو امام زمانمان در همۀ زمینه ها باشیم.

ارسال نظر